Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRegnkläder?
You need to log in to create posts and topics.

Hittar ingen tråd om detta dagsaktuella och högintressanta ämne som cyklist. Vad ska man ha på sig när det regnar?
Bäst för jobbpendlaren och bäst för att rejsa? Eller är det samma grejer?
F n kör jag med att ha torra ombyten på jobbet, men ska jag cykla

Mina kontorskollegor som cyklar i alla väder har poncho, det verkar kanonbra. Inte särskilt sexigt men vad är sexigt med cykel 😉

BILD:http://www.pinal.se/images/MI_cyclecape_m.jpg

Svaret är Softshell ! Det fungerar inte att cykla med belagda kläder, eftersom kondensen gör att du blir lika blöt från insidan. Det får bli en kompromiss, så att man prioriterar det som skall ut, men samtidigt har ett hyffsat skydd mot det som vill in. D

snyggve bild 🙂

Inte så aerodynamiskt kanske men bra om man vill cykla i "civila kläder". Annars är väl cykelkläder för regn att föredra, ett vanligt regnställ blir gärna för tätt & för fladdrigt. Det är framför allt framsidan av kroppen som behöver skyddas.

En poncho har jag liggande någonstans, gul dessutom - jag är lite allergisk mot det där med svarta-grafitgrå cykelgrejer, de har lite dålig synlighetsfaktor, men jag funderade på ngt smidigare.
Cykelkläder för regn? Hur skiljer sig de från de vanliga? Ja

Sven: Finns ovanstående butik även som "fysisk butik" eller är det bara en nätbutik?

/Jonas

Enligt deras WEB

Öppettider mån-fre 10.30-18.00
lör 10.30-15.00

Sasquatch AB
Vasagatan 19-21
111 20 Stockholm

Telefon
08-411 74 00

FAX
08-545 146 16

Email
info@sasquatch.se

http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?ShowSatellite=true&pointX=1628100&point

Jonas, jag tror butiken heter Adventura. (Bolaget heter Sasquatch)
ArcTeryx Gamma Lt har förlängd rygg och bra längd på ärmarna, så att det inte glipar när man håller i styret. Jag kommer att ha den som skridskojacka i vinter också. OBS Det finns en Gamm

jag ahr ett regnställ, Everest 800 kr på rea förra året. Men även om den ska "andas" blir den lite varm, den börjar dessutom bli lite för stor för mig som krympt en hel del sen jag köpte den... men den duger så länge. Ombyten på jobbet är ett krav dock, m