Quote from Guest on 5 August 2008, 19:09Är det någon som har tips på bra regnkläder när man är ute och springer? Själv har jag bara en massa bomullskläder, vilket kanske inte är bra att springa i alls. Men det är än värre när det regnar. Så tips på bra kläder att ha i regn och rusk är välkommet
Är det någon som har tips på bra regnkläder när man är ute och springer? Själv har jag bara en massa bomullskläder, vilket kanske inte är bra att springa i alls. Men det är än värre när det regnar. Så tips på bra kläder att ha i regn och rusk är välkommet
Quote from Funbeat user on 5 August 2008, 19:19Jag brukar springa i vanliga funktionskläder och om det är lite kallt tar jag på mig en vanlig löparjacka. Blöt blir man ju ändå och så länge man håller farten håller man värmen. Bomull förstår jag om det blir jobbigt, den håller ju fast fukten, men prova
Jag brukar springa i vanliga funktionskläder och om det är lite kallt tar jag på mig en vanlig löparjacka. Blöt blir man ju ändå och så länge man håller farten håller man värmen. Bomull förstår jag om det blir jobbigt, den håller ju fast fukten, men prova
Quote from Camilla Höög on 5 August 2008, 19:22På benen kör tar du samma som vid fint väder, dvs. långa eller korta tights. Benen tål mycket.
Överkroppen är desto svårare för det blir lätt väldigt fuktigt inifrån med kläder som tål regn. Vi extremt regn väljer jag ändå en regnjacka som andas så mycket
På benen kör tar du samma som vid fint väder, dvs. långa eller korta tights. Benen tål mycket.
Överkroppen är desto svårare för det blir lätt väldigt fuktigt inifrån med kläder som tål regn. Vi extremt regn väljer jag ändå en regnjacka som andas så mycket
Quote from Funbeat user on 5 August 2008, 19:28Som Peter sa, vanliga funktionskläder fungerar utmärkt.
Har sprungit i hällregn och badat i min standardoutfit med FB-tröjan (Craft), tights (Newline?), kalsonger och sockor i funktionsmaterial (Craft och Seger ultra thin respektive).
Skorna blir lite skv
Som Peter sa, vanliga funktionskläder fungerar utmärkt.
Har sprungit i hällregn och badat i min standardoutfit med FB-tröjan (Craft), tights (Newline?), kalsonger och sockor i funktionsmaterial (Craft och Seger ultra thin respektive).
Skorna blir lite skv
Quote from Funbeat user on 5 August 2008, 19:30Regnkläder? Var ute o sprang igårkväll i komplett skyfall o inte sjutton vart man kall - men blöt - men spela roll. Tror den springande punkten (hoho) för din del är bomullen. Byt mot funktionsmaterial. Igår funkade kortärmat och korta tights utmärkt. Beh
Regnkläder? Var ute o sprang igårkväll i komplett skyfall o inte sjutton vart man kall - men blöt - men spela roll. Tror den springande punkten (hoho) för din del är bomullen. Byt mot funktionsmaterial. Igår funkade kortärmat och korta tights utmärkt. Beh
Quote from ellen olsson on 5 August 2008, 23:06Om du verkligen *måste* ha regnkläder så har Planetfear koll på vad som funkar. The OMM Kamleika är mitt tips. Det funkar riktigt bra at springa i Kamleikajacka och -byxor.
http://www.planetfear.com/articles/The_2007_Mountain_Marathon_Kit_List_875.html
Om du verkligen *måste* ha regnkläder så har Planetfear koll på vad som funkar. The OMM Kamleika är mitt tips. Det funkar riktigt bra at springa i Kamleikajacka och -byxor.
http://www.planetfear.com/articles/The_2007_Mountain_Marathon_Kit_List_875.html