Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningRehab för överansträngt knä
You need to log in to create posts and topics.

Jag överansträngde mitt knä när jag tränade inför maran och har nu varit löpfri i 4 veckor. Knät känns mycket bättre men fortfarande inte helt bra. Jag har försökt få en tid hos sjukgymnast för att få något slags rehab träningsprogram för att stärka knäts

Balansplatta?

Balansplatta är nog bra men lite jobbig att släpa med sig på semestern!

kolla på hemovningar .se

Naturligtvis lite beroende av vart du åker på semester till... men: Pool-jogging....dvs i vatten som ju lyfter din kropp och gör att all belastning på knän å dyliga saker näst intill upphävs..Mitt i Manhattan...vila plus promenader..?!?:D:D

förmodligen tar du en väska med på din semester. Packa den lagom full med grejer och sätt dig på köksbordet, häng väskan kring fotleden och träna ditt knä

Tack! hemovningar.se var jättebra. Semestern blir inte helt slapp så det ska nog lösa sig fint med lite löpvila. Först blir det ridning i Österrike, dykning i Korea, bestigning av Fuji och så ska vi nog hinna med en hel del del shoppingpromenader i Seoul

Jag själv drog på mig en skada i lumpen, korsband och ledband slets ut 2 cm.

Gått på rehab i 1.5 år ungefär nu, och jag använde mig av balansplatta, "gummiband" som man spänner runt fotleden och spänner fast i något som sitter hårt.
Har även kört benpres