Quote from Guest on 18 April 2011, 08:59Igår small det till: den 51-åriga vaden ville inte vara med längre. Det är en bristning eller liknande, och nu är det bråttom med bra rehab. Vad ska jag göra? Just nu kan jag inte gå på den. Om två veckor ska vi på semester till Peking, och då behöver jag
Igår small det till: den 51-åriga vaden ville inte vara med längre. Det är en bristning eller liknande, och nu är det bråttom med bra rehab. Vad ska jag göra? Just nu kan jag inte gå på den. Om två veckor ska vi på semester till Peking, och då behöver jag
Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 09:09Sjukgymnast
Sjukgymnast
Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 09:11Fattade nu att du är i Frankrike...
"physiothérapie" 😉
Fattade nu att du är i Frankrike...
"physiothérapie" 😉
Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 09:56Kör anti-inflammatorisk behandling typ diclofenac eller gammal hederlig acteylsalicylsyra som Magnecyl 🙂
Kör anti-inflammatorisk behandling typ diclofenac eller gammal hederlig acteylsalicylsyra som Magnecyl 🙂
Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 10:25Typiskt att min ps (personliga sjukgymnast) är i Kina just nu... Diclofenaken är jag lite tveksam till. Det känns typ onödigt - men det kanske är bra?
Typiskt att min ps (personliga sjukgymnast) är i Kina just nu... Diclofenaken är jag lite tveksam till. Det känns typ onödigt - men det kanske är bra?
Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 10:39Bra och bra, men det verkar ju inflammationshämmande och minskar kroppens svar på skadan, därmed kortar du ner läkningstiden. Dessutom så får du smärtlindring på köpet.
Men håll dig borta från alkohol under behandlingen 😛
Bra och bra, men det verkar ju inflammationshämmande och minskar kroppens svar på skadan, därmed kortar du ner läkningstiden. Dessutom så får du smärtlindring på köpet.
Men håll dig borta från alkohol under behandlingen 😛
Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 10:50Med risk att vara tvärtom:
1) Det ska aldrig spänna/ömma/smärta under rehabben så varför smärtlindra?
2) En inflammation innebär ökad blodgenomströmning & därmed snabbare läkning av den skadade muskeln.
Jag skulle spara Voltarenet till löparknän & likn
Med risk att vara tvärtom:
1) Det ska aldrig spänna/ömma/smärta under rehabben så varför smärtlindra?
2) En inflammation innebär ökad blodgenomströmning & därmed snabbare läkning av den skadade muskeln.
Jag skulle spara Voltarenet till löparknän & likn
Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 10:51Är inte kroppens svar på skadan en del av läkningsprocessen?
Är inte kroppens svar på skadan en del av läkningsprocessen?
Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 10:53Det låter bra tycker jag, så förstärka/underlätta blodgenomströmningen (men är inte alkohol delvis blodförtunnande?) och undvika smärttillstånden, alltså.
Det låter bra tycker jag, så förstärka/underlätta blodgenomströmningen (men är inte alkohol delvis blodförtunnande?) och undvika smärttillstånden, alltså.