Quote from Guest on 4 September 2011, 15:26Om man inte vill gå ner i vikt men vill se till att komma upp på morgonen och älskar att träna på morgonen är det positivt eller negativt att träna innan frukost.
Det jag funderade på att göra då är att köra rehab joggen innan frukost, den ska vara långsa
Om man inte vill gå ner i vikt men vill se till att komma upp på morgonen och älskar att träna på morgonen är det positivt eller negativt att träna innan frukost.
Det jag funderade på att göra då är att köra rehab joggen innan frukost, den ska vara långsa
Quote from Catharina Brattlin on 4 September 2011, 15:36Du kan både springa och gymma innan frukost. Den energin Du använder är den som finns i musklerna i form av lagrat glykogen, och kommer från det Du åt dagen innan.
Vill Du "piggna till" efter uppvaknandet kan lite banan funka bra. Ett stort glas vatten i
Du kan både springa och gymma innan frukost. Den energin Du använder är den som finns i musklerna i form av lagrat glykogen, och kommer från det Du åt dagen innan.
Vill Du "piggna till" efter uppvaknandet kan lite banan funka bra. Ett stort glas vatten i
Quote from Funbeat user on 4 September 2011, 15:45Det är varken positivet eller negativ tror jag, utan det beror helt på vilket som passar bäst in på dig. Jag springer gärna innan frukost, och jag springer gärna direkt efter jobbet innan middagen.
Söndagsfrukost med kaffe, tidningar och så mycket mat ma
Det är varken positivet eller negativ tror jag, utan det beror helt på vilket som passar bäst in på dig. Jag springer gärna innan frukost, och jag springer gärna direkt efter jobbet innan middagen.
Söndagsfrukost med kaffe, tidningar och så mycket mat ma
Quote from Funbeat user on 4 September 2011, 18:44Jag springer på morgonen, varannan dag, innan jobbet. Vardagslöpet är 10 km, tar bara ett glas vatten innan. Helgen är längre pass, tar då en banan eller så. Funkar bra för mig, men förstått att det är väldigt personligt.
Jag springer på morgonen, varannan dag, innan jobbet. Vardagslöpet är 10 km, tar bara ett glas vatten innan. Helgen är längre pass, tar då en banan eller så. Funkar bra för mig, men förstått att det är väldigt personligt.
Quote from Funbeat user on 5 September 2011, 11:45Testade mitt första morgon-långpass i söndags. 93 min kuperat (ca 360 höjdmeter), kändes lite skumt. hade mycket svårare att få benen att "svara" vid ex tempoökningar och dylikt. Tyckte dock att det blev lite lättare efter ca 30-40 min.
Testade mitt första morgon-långpass i söndags. 93 min kuperat (ca 360 höjdmeter), kändes lite skumt. hade mycket svårare att få benen att "svara" vid ex tempoökningar och dylikt. Tyckte dock att det blev lite lättare efter ca 30-40 min.
Quote from Funbeat user on 5 September 2011, 13:03testade imorse, funkade bra, eller var lite kämpigt men första gången jag känt så sen jag började rehabjogga, käntes faktiskt som om man gjorde nått, så iallafall medan jag rehabjoggar kommer jag fortsätta.
men kanske säger annat imorgon
testade imorse, funkade bra, eller var lite kämpigt men första gången jag känt så sen jag började rehabjogga, käntes faktiskt som om man gjorde nått, så iallafall medan jag rehabjoggar kommer jag fortsätta.
men kanske säger annat imorgon
Quote from Funbeat user on 5 September 2011, 16:39Jag håller med Magnus. Men jag är morronmänniska, så morron o dagtid passar mig bäst att träna på. Äter helst efter passet, då man ändå ska fylla på med energi igen.
Tycker det känns tungt att träna med för mkt mat i magen. Men inför långpass är det gott
Jag håller med Magnus. Men jag är morronmänniska, så morron o dagtid passar mig bäst att träna på. Äter helst efter passet, då man ändå ska fylla på med energi igen.
Tycker det känns tungt att träna med för mkt mat i magen. Men inför långpass är det gott
Quote from Funbeat user on 5 September 2011, 20:40Jag kör alltid mina pass före frukost. En frukt och lite vatten är mitt intag innan passet. Sen är det gott med frukost, gröt och ägg 😀
Långpass på cykeln blir efter frukost på helgerna
Jag kör alltid mina pass före frukost. En frukt och lite vatten är mitt intag innan passet. Sen är det gott med frukost, gröt och ägg 😀
Långpass på cykeln blir efter frukost på helgerna
Quote from Catharina Brattlin on 5 September 2011, 20:47Vad härligt rap chica! 🙂
Första gångrna kan det kännas lite jobbigt, men efter några gånger så går det där jobbiga över och man hittar snabbt sitt tempo som man kan lubba i.
Vad härligt rap chica! 🙂
Första gångrna kan det kännas lite jobbigt, men efter några gånger så går det där jobbiga över och man hittar snabbt sitt tempo som man kan lubba i.
Quote from Funbeat user on 6 September 2011, 08:15Förhoppningsvis så har du ett ganska välfyllt glykogendepå när du startar passet på morgonen. Att det upplevs trögt att träna innan frukost handlar mer om att det finns en inre tråghet kvar i kroppen efter natten. Vet inte om det är blodkärl som är strama
Förhoppningsvis så har du ett ganska välfyllt glykogendepå när du startar passet på morgonen. Att det upplevs trögt att träna innan frukost handlar mer om att det finns en inre tråghet kvar i kroppen efter natten. Vet inte om det är blodkärl som är strama