Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRekommendation av enkla racerdäck …
You need to log in to create posts and topics.

12

Dags att lyfta av gammalräsern från trainern och börja använda den till jobbpendling. Är därför ute efter att hitta nya däck med fokus på pris och punkteringssäkerhet. Erfarenheter?

Michelin Lithion kanske?

Continental ultra sport, slitstarkt och bra punka skydd. Kanske inte bästa rullet..
http://www.cyclecomponents.com/2/sv/artiklar/racer_cross/komponenter-3/dack-2/kanttrad-3//continental-ultra-sport-vikbart-700x23.html

Trögrullat kan ju nästan ses som ett plus... då känner man ju sig som en "rund miljon" (för att använda en travterm) när man hoppar upp på sin ordinarie hojj. Punkaskydd är prio 1 för mig, vill inte behöva promenera sista 25 km till jobbet på klossarna, d

Conti ultra gator skins om du inte vill ha Conti 4 seasons.

Ang punktering är det bara att byta slang, bör inte ta mer än 10 minuter, inträffar kanske en gång per år i snitt. Punkteringar ligger ju i farans riktning när man cyklar...

Om du vill ha ännu mera punkaskydd (och sämre rull) så kan du spana in de här: http://www.cyclecomponents.com/10/sv/artiklar/continental-sport-contact.html

Igår cyklade jag runt Lyngern med någon här på Funbeat. Jag har två mil dit och sedan två mil hem.

Det var blåsigt och regnigt. På hemvägen var jag genomdränkt och lite kall. Jag kom att tänka på puntering.

Då hade det inte bara varit att byta slangen.

Det finns verkligen "fel lägen" för punkor, ett exempel på detta var när jag körde "tour de ötzi" typ lilla mälaren runt.
Väl tillbaka vid målet vände jag hem mot sollentuna där hustru och nyanlända släktingar från Västervik väntade med middagen. Det hade

Conti. gp 4000 s. er blant de beste dekk i skrivende stund, når du tar med punteringskydd i bildet. I 2009 rullet mine 9000 km, og jeg fortsetter med dem til jeg skal på det første rittet (Enebakk rundt ) i år. Så setter jeg på to friske, og de gamle bl

12