Quote from Guest on 7 April 2010, 14:32Dags att lyfta av gammalräsern från trainern och börja använda den till jobbpendling. Är därför ute efter att hitta nya däck med fokus på pris och punkteringssäkerhet. Erfarenheter?
Dags att lyfta av gammalräsern från trainern och börja använda den till jobbpendling. Är därför ute efter att hitta nya däck med fokus på pris och punkteringssäkerhet. Erfarenheter?
Quote from ellen olsson on 7 April 2010, 14:42Michelin Lithion kanske?
Michelin Lithion kanske?
Quote from Funbeat user on 7 April 2010, 15:21Continental ultra sport, slitstarkt och bra punka skydd. Kanske inte bästa rullet..
http://www.cyclecomponents.com/2/sv/artiklar/racer_cross/komponenter-3/dack-2/kanttrad-3//continental-ultra-sport-vikbart-700x23.html
Continental ultra sport, slitstarkt och bra punka skydd. Kanske inte bästa rullet..
http://www.cyclecomponents.com/2/sv/artiklar/racer_cross/komponenter-3/dack-2/kanttrad-3//continental-ultra-sport-vikbart-700x23.html
Quote from Funbeat user on 7 April 2010, 15:36Trögrullat kan ju nästan ses som ett plus... då känner man ju sig som en "rund miljon" (för att använda en travterm) när man hoppar upp på sin ordinarie hojj. Punkaskydd är prio 1 för mig, vill inte behöva promenera sista 25 km till jobbet på klossarna, d
Trögrullat kan ju nästan ses som ett plus... då känner man ju sig som en "rund miljon" (för att använda en travterm) när man hoppar upp på sin ordinarie hojj. Punkaskydd är prio 1 för mig, vill inte behöva promenera sista 25 km till jobbet på klossarna, d
Quote from Funbeat user on 7 April 2010, 15:39Conti ultra gator skins om du inte vill ha Conti 4 seasons.
Conti ultra gator skins om du inte vill ha Conti 4 seasons.
Quote from Funbeat user on 7 April 2010, 15:41Ang punktering är det bara att byta slang, bör inte ta mer än 10 minuter, inträffar kanske en gång per år i snitt. Punkteringar ligger ju i farans riktning när man cyklar...
Ang punktering är det bara att byta slang, bör inte ta mer än 10 minuter, inträffar kanske en gång per år i snitt. Punkteringar ligger ju i farans riktning när man cyklar...
Quote from Funbeat user on 7 April 2010, 15:42Om du vill ha ännu mera punkaskydd (och sämre rull) så kan du spana in de här: http://www.cyclecomponents.com/10/sv/artiklar/continental-sport-contact.html
Om du vill ha ännu mera punkaskydd (och sämre rull) så kan du spana in de här: http://www.cyclecomponents.com/10/sv/artiklar/continental-sport-contact.html
Quote from Funbeat user on 7 April 2010, 17:32Igår cyklade jag runt Lyngern med någon här på Funbeat. Jag har två mil dit och sedan två mil hem.
Det var blåsigt och regnigt. På hemvägen var jag genomdränkt och lite kall. Jag kom att tänka på puntering.
Då hade det inte bara varit att byta slangen.
Igår cyklade jag runt Lyngern med någon här på Funbeat. Jag har två mil dit och sedan två mil hem.
Det var blåsigt och regnigt. På hemvägen var jag genomdränkt och lite kall. Jag kom att tänka på puntering.
Då hade det inte bara varit att byta slangen.
Quote from Funbeat user on 7 April 2010, 17:59Det finns verkligen "fel lägen" för punkor, ett exempel på detta var när jag körde "tour de ötzi" typ lilla mälaren runt.
Väl tillbaka vid målet vände jag hem mot sollentuna där hustru och nyanlända släktingar från Västervik väntade med middagen. Det hade
Det finns verkligen "fel lägen" för punkor, ett exempel på detta var när jag körde "tour de ötzi" typ lilla mälaren runt.
Väl tillbaka vid målet vände jag hem mot sollentuna där hustru och nyanlända släktingar från Västervik väntade med middagen. Det hade
Quote from Funbeat user on 7 April 2010, 21:11Conti. gp 4000 s. er blant de beste dekk i skrivende stund, når du tar med punteringskydd i bildet. I 2009 rullet mine 9000 km, og jeg fortsetter med dem til jeg skal på det første rittet (Enebakk rundt ) i år. Så setter jeg på to friske, og de gamle bl
Conti. gp 4000 s. er blant de beste dekk i skrivende stund, når du tar med punteringskydd i bildet. I 2009 rullet mine 9000 km, og jeg fortsetter med dem til jeg skal på det første rittet (Enebakk rundt ) i år. Så setter jeg på to friske, og de gamle bl