Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 11:17Angående att Ultra Sport är trögrullade, hur mycket vinner man på att byta till GP 4000 S?
Angående att Ultra Sport är trögrullade, hur mycket vinner man på att byta till GP 4000 S?
Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 15:16I ett test gjort av finska däckslaboratoriet Wheel Energy så har ett GP 4000 s en effektförlust (rullmotstånd) på 34,8 watt på slätt underlag och 43,4 på grovt underlag.
Motsvarande siffror för ultra sport är 44,3 watt på slätt underlag och 55,9 på grovt
I ett test gjort av finska däckslaboratoriet Wheel Energy så har ett GP 4000 s en effektförlust (rullmotstånd) på 34,8 watt på slätt underlag och 43,4 på grovt underlag.
Motsvarande siffror för ultra sport är 44,3 watt på slätt underlag och 55,9 på grovt
Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 15:35Det låter mycket. Det är nu man inser att man borde ägnat lite mer uppmärksamhet åt fysiken, så kanske man hade kommit ihåg om det fanns någon trevlig formel för att räkna om det där i km/h.
Jag körde igår ett pass på 60,41 km med en snitthastighet på 2
Det låter mycket. Det är nu man inser att man borde ägnat lite mer uppmärksamhet åt fysiken, så kanske man hade kommit ihåg om det fanns någon trevlig formel för att räkna om det där i km/h.
Jag körde igår ett pass på 60,41 km med en snitthastighet på 2
Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 16:3925 km/h?
25 km/h?
Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 16:55Har ingen aning om vad detta gör i verklig cykling, vet bara att testet genomfördes i lab med hjulen rullandes i 40 km/h och däckstrycket var 8 bar.
Har ingen aning om vad detta gör i verklig cykling, vet bara att testet genomfördes i lab med hjulen rullandes i 40 km/h och däckstrycket var 8 bar.
Quote from Funbeat user on 10 April 2010, 21:00Om du tänkt dig cykla även när det är lite blött, håll dig borta från Michelin Lithion vilka är såphala vid regn. Skryter tillverkaren att däcket håller i all evighet så är ju gummiblandningen därefter, hård å hal.
Om du tänkt dig cykla även när det är lite blött, håll dig borta från Michelin Lithion vilka är såphala vid regn. Skryter tillverkaren att däcket håller i all evighet så är ju gummiblandningen därefter, hård å hal.
Quote from ellen olsson on 10 April 2010, 21:08I regn så är det Pro3Grip som gäller om man ska hålla sig till Michelins kanttrådsdäck.
I regn så är det Pro3Grip som gäller om man ska hålla sig till Michelins kanttrådsdäck.

