Quote from Guest on 7 July 2012, 10:08Har fått tag i en Scott FX30 mtb av äldre modell för att testa mitt mtb intresse.
Men skulle behöva byta lite komponenter och är osäker på vad som passar.
Lägg gärna in länkar till produkter osv.Skulle vilja byta:
- Framvxl (idag stx RC, sitter monterad
Har fått tag i en Scott FX30 mtb av äldre modell för att testa mitt mtb intresse.
Men skulle behöva byta lite komponenter och är osäker på vad som passar.
Lägg gärna in länkar till produkter osv.
Skulle vilja byta:
- Framvxl (idag stx RC, sitter monterad
Quote from Funbeat user on 7 July 2012, 10:18Tror att alla dom reservdelarna finns på biltema faktiskt, billigt också.
Tror att alla dom reservdelarna finns på biltema faktiskt, billigt också.
Quote from Funbeat user on 7 July 2012, 23:11Hittar alla grejer utom framvxl och bromsbelägg.
Hittar alla grejer utom framvxl och bromsbelägg.
Quote from Funbeat user on 8 July 2012, 21:54Kolla på köp och sälj på happymtb.org
Denna tex. http://happymtb.org/annonser/index.php?page=view&id=80415
Kolla på köp och sälj på happymtb.org
Denna tex. http://happymtb.org/annonser/index.php?page=view&id=80415
Quote from Funbeat user on 9 July 2012, 23:46jag tror det kallas att framvxl är direktmonterad? för den sitter inte runt ramen, utan fast i vevlagret.
jag tror det kallas att framvxl är direktmonterad? för den sitter inte runt ramen, utan fast i vevlagret.
Quote from Funbeat user on 10 July 2012, 21:38Såga bort den då!
Såga bort den då!
Quote from Funbeat user on 11 July 2012, 10:23Är inte själva växeln densamma, det är väl bara en plåtbit som sitter vid vevlagret som växeln sedan sitter på? Går det inte att sätta en ny växel på den? Bild?
Är inte själva växeln densamma, det är väl bara en plåtbit som sitter vid vevlagret som växeln sedan sitter på? Går det inte att sätta en ny växel på den? Bild?
Quote from Funbeat user on 11 July 2012, 10:27ShimaNO har ju 1300-1400 olika modeller på framväxel så det finns säkert någon som passar.
ShimaNO har ju 1300-1400 olika modeller på framväxel så det finns säkert någon som passar.
Quote from Funbeat user on 11 July 2012, 10:49Det finns två sorters växelmontage, en sitter skruvad direkt i ramen och en med en klamma runt ramen. skruva bort och ta med dig till butik så får du rätt sort.
Det finns två sorters växelmontage, en sitter skruvad direkt i ramen och en med en klamma runt ramen. skruva bort och ta med dig till butik så får du rätt sort.
Quote from Funbeat user on 11 July 2012, 13:14Nja, det fanns åtminstone en tredje variant, med ett beslag som sitter i vevhuset som har en arm upp som växeln sitter på.
Nja, det fanns åtminstone en tredje variant, med ett beslag som sitter i vevhuset som har en arm upp som växeln sitter på.