Quote from Funbeat user on 11 July 2012, 16:02Kolla vad allt kommer att gå på innan du sätter igång. Ibland kan man göra riktiga fynd på en 2-3 år gammal "ny" cykel som någon cyklat ett par gånger och sedan haft stående i sitt garage. Jag gav förra året 4000 för en 2009 Commencal som ny kostade ca 10
Kolla vad allt kommer att gå på innan du sätter igång. Ibland kan man göra riktiga fynd på en 2-3 år gammal "ny" cykel som någon cyklat ett par gånger och sedan haft stående i sitt garage. Jag gav förra året 4000 för en 2009 Commencal som ny kostade ca 10
Quote from Funbeat user on 11 July 2012, 18:42Glenn: dette er en " nedover" sykkel. Altså singeltrack/ downhill, og ikke idiel til oppover sykling.
Glenn: dette er en " nedover" sykkel. Altså singeltrack/ downhill, og ikke idiel til oppover sykling.
Quote from Funbeat user on 11 July 2012, 21:24Fredrik, ts vill alltså byta framväxeln och då är det dessa två som finns att tillgå nu.
Fredrik, ts vill alltså byta framväxeln och då är det dessa två som finns att tillgå nu.
Quote from Funbeat user on 11 July 2012, 21:37Jo, det är riktigt. Jag tänkte mig att det var som på landsvägscyklar att växeln ser likadan ut för fastsvetsade fästen och klämfästen, men inser att det nog inte riktigt är så när jag kollar in MTB:n. Jag har inte riktigt hållet mig ajour på den fronten
Jo, det är riktigt. Jag tänkte mig att det var som på landsvägscyklar att växeln ser likadan ut för fastsvetsade fästen och klämfästen, men inser att det nog inte riktigt är så när jag kollar in MTB:n. Jag har inte riktigt hållet mig ajour på den fronten
Quote from Funbeat user on 13 July 2012, 00:54Har lossat på framvxl:n och kollat hur det sitter:
1. Först runt vevlagret som går ihop med
2. en fästpunkt i ramen och sen
3. sitter vxl.reglaget monterat på denna plåt
kryptiskt? Ja. men tror jag hittat en som funkar till billig peng http://www.chainrea
Har lossat på framvxl:n och kollat hur det sitter:
1. Först runt vevlagret som går ihop med
2. en fästpunkt i ramen och sen
3. sitter vxl.reglaget monterat på denna plåt
kryptiskt? Ja. men tror jag hittat en som funkar till billig peng http://www.chainrea
Quote from Funbeat user on 13 July 2012, 10:23(t+)
(t+)