Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningResultat för intervall
You need to log in to create posts and topics.

Jag har ganska nyss gjort om mitt träningsprogram lite för att nu köra lite mer intervaller. Jag undrar om det är någon som vet hur lång tid det brukar ta innan det visar några resultat i min snabbhet?

Bara efter några minuter kommer förändringen!
Du känner dig rejält TRÖTT!

Närå, men efter en 3-4 månader skulle jag säga om du kör en gång i veckan! Men det är säkert rätt individuellt. Jag började med mer seriös fartträning för ett halvår sen ung. och d

Jag började med 1000-meters intervaller för några veckor sedan, och tyckte att jag märkte en förbättring redan efter ca tre veckor. Orkade hålla en högre fart vid mina korta distanspass. Men om detta var en "verklig" förbättring, eller om jag bara har upp

Precis Ida, det är den första effekten! Som jag glömde att nämna! Det mentala är väldigt viktig då det gäller att springa fort - speciellt i början!

Ja, för jag misstänker att jag egentligen inte blivit snabbare, utan förstått att jag inte kommer ramla ihop bara för att jag tar i lite och lämnar mitt bekvämlighetstempo 🙂 Men den effekten och vetskapen är minst lika viktig som att man verkligen blivit

Har kört en del intervaller sen några månader men har bara ett säkert reslutat att muskeln i vaden brast...hmmmm

Det beror ju lite på hur man tränar och så, men i många riktigt seriösa träningsupplägg jobbar man med säsonger om 24 veckor eller så, där kanske 15-18 veckor innehåller tung kvalitetsträning (läs intervaller). Efter detta bör man definitivt ha sett signi

Har kört intervaller i några veckor (1 ggr/vecka) och redan märker jag förbättringar. Nu springer jag i och för sig rätt så sakta så det är lätt att bli bättre men... 😉