Quote from Guest on 1 July 2010, 13:22Hej!
Som den ivriga nybörjare jag är så kunde jag inte hålla mig från att prova min nya våtdräkt som kom idag. Tyvärr var jag klantig och drog upp med knutna nävar varpå jag orsakade en reva vid ljumsken med min nagel. :(( Hur påverkar detta funktionen?
Hej!
Som den ivriga nybörjare jag är så kunde jag inte hålla mig från att prova min nya våtdräkt som kom idag. Tyvärr var jag klantig och drog upp med knutna nävar varpå jag orsakade en reva vid ljumsken med min nagel. :(( Hur påverkar detta funktionen?
Quote from Funbeat user on 1 July 2010, 13:32Köp neoprenlim eller något dylikt. Jag köpte något på Naturkompaniet som fungerar bra.
Köp neoprenlim eller något dylikt. Jag köpte något på Naturkompaniet som fungerar bra.
Quote from ellen olsson on 1 July 2010, 13:39Neoprenlim is the shit. Hittas lämpligen i dykbutik. Liquiseam eller dylikt kan kanske också funka.
Neoprenlim is the shit. Hittas lämpligen i dykbutik. Liquiseam eller dylikt kan kanske också funka.
Quote from Håkan Öhling on 1 July 2010, 13:49Jag fick tipset om att köpa lim som är avsett för gummistövlar. Jag har använt det mycket (bla till en stor reva rakt över knät på en Orca) och det fungerar perfekt! Ger mjuka skarvar som aldrig släpper. Priset är säkert väsentligt lägre än neopren (som j
Jag fick tipset om att köpa lim som är avsett för gummistövlar. Jag har använt det mycket (bla till en stor reva rakt över knät på en Orca) och det fungerar perfekt! Ger mjuka skarvar som aldrig släpper. Priset är säkert väsentligt lägre än neopren (som j
Quote from Funbeat user on 1 July 2010, 13:50Tror det är samma som jag köpte på Naturkomp.
Tror det är samma som jag köpte på Naturkomp.
Quote from Funbeat user on 1 July 2010, 15:12Man kan klippa o limma lite som man vill i våtdräkter om de är tjocka nog. Inget problem med att limma en reva alltså!
Man kan klippa o limma lite som man vill i våtdräkter om de är tjocka nog. Inget problem med att limma en reva alltså!
Quote from Funbeat user on 1 July 2010, 15:53Jag har precis distansköpt en tub neoprenlim i en dykbutik i Lund för 100:-. Osäker på vilken mängd det är i.
Jag såg dock att det fanns tuber på biltema med gummilim för gummistövlar och liknande för 25:- tuben.
Vid sökningar tidigare (då jag upptäck
Jag har precis distansköpt en tub neoprenlim i en dykbutik i Lund för 100:-. Osäker på vilken mängd det är i.
Jag såg dock att det fanns tuber på biltema med gummilim för gummistövlar och liknande för 25:- tuben.
Vid sökningar tidigare (då jag upptäck
Quote from Funbeat user on 1 July 2010, 16:35En våtdräkt tar ju upp vatten i vilket fall (åtminstone är den aptung efter simning), så vilket lagningssätt som helst som ser till att revan inte växer torde vara ok. Jag ska kolla upp det där Biltema-limmet för att fixa de kosmetiska defekterna på min.
En våtdräkt tar ju upp vatten i vilket fall (åtminstone är den aptung efter simning), så vilket lagningssätt som helst som ser till att revan inte växer torde vara ok. Jag ska kolla upp det där Biltema-limmet för att fixa de kosmetiska defekterna på min.
Quote from Funbeat user on 1 July 2010, 16:48Neopren-lim, inte gummi-lim!
Neopren-lim, inte gummi-lim!
Quote from Funbeat user on 1 July 2010, 17:58Skillnaden på lim och lim är väl limmets "styvhet". För att det inte skall uppstå sprickor osv runt lagningen så bör det ju ha samma spänst/flex/elasticitet som våtdräkten i övrigt. Har inte gjort några undersökningar (använder själv neoprenlim vilket fun
Skillnaden på lim och lim är väl limmets "styvhet". För att det inte skall uppstå sprickor osv runt lagningen så bör det ju ha samma spänst/flex/elasticitet som våtdräkten i övrigt. Har inte gjort några undersökningar (använder själv neoprenlim vilket fun