Quote from Guest on 28 March 2014, 13:20(Huvudnot: Ja, jag vet att det är upp till var och en.)
Jag vill ha er input på vad som är ok eller ej ok att regga som träning. Den viktigaste frågan för mig handlar om cykelpendling till och från jobbet. Min egen generella regel är att om jag måste dus
(Huvudnot: Ja, jag vet att det är upp till var och en.)
Jag vill ha er input på vad som är ok eller ej ok att regga som träning. Den viktigaste frågan för mig handlar om cykelpendling till och från jobbet. Min egen generella regel är att om jag måste dus
Quote from Funbeat user on 28 March 2014, 13:30Regga som "cykling - transport" eller bara "cykling", men ange nollvärden för både distans och tid. Detta skriver du i stället i kommentarsfältet.
Regga som "cykling - transport" eller bara "cykling", men ange nollvärden för både distans och tid. Detta skriver du i stället i kommentarsfältet.
Quote from Funbeat user on 28 March 2014, 13:31som du skrev är det upp till var och en att bestämmer.
jag registrera cykling - transport och har allt från 6.75 till 9km enkel bero på vilket väg jag ta till arbete. snitta kanske 20-24 nu på vår/sommar men närmare 18-20 under vinter.
är det inte vikt
som du skrev är det upp till var och en att bestämmer.
jag registrera cykling - transport och har allt från 6.75 till 9km enkel bero på vilket väg jag ta till arbete. snitta kanske 20-24 nu på vår/sommar men närmare 18-20 under vinter.
är det inte vikt
Quote from Funbeat user on 28 March 2014, 15:31Men får jag inte räkna det som träning, trots att jag bli småsvettig och lätt andfådd? Inte ens om jag halverar tiden?
Vad avgör om det är träning eller ej?
Men får jag inte räkna det som träning, trots att jag bli småsvettig och lätt andfådd? Inte ens om jag halverar tiden?
Vad avgör om det är träning eller ej?
Quote from Funbeat user on 28 March 2014, 16:01Är det tid som jag tänker träna på, det pågår i mer än 20 minuter och jag byter om innan och efter så är det träning.
Således är vandring, snowboardåkning och en cykeltur till stranden inte träning. Min flerdagars löptur förra sommaren är inte heller den
Är det tid som jag tänker träna på, det pågår i mer än 20 minuter och jag byter om innan och efter så är det träning.
Således är vandring, snowboardåkning och en cykeltur till stranden inte träning. Min flerdagars löptur förra sommaren är inte heller den
Quote from Camilla Höög on 28 March 2014, 17:50Fråga dig själv vad syftet till din registrering av träning är.
Kommer du följa upp din rapportering och i så fall använda den till vad? Är det bara för att "skryta" för kompisarna eller hamna högt på topplistorna...eller tränar du seriöst och vill se hur
Fråga dig själv vad syftet till din registrering av träning är.
Kommer du följa upp din rapportering och i så fall använda den till vad? Är det bara för att "skryta" för kompisarna eller hamna högt på topplistorna...eller tränar du seriöst och vill se hur
Quote from Funbeat user on 31 March 2014, 09:16Bra inlägg och synpunkter.
Allt lutar åt att jag kommer fortsätta hålla cykelpendlingen från funbeat trots att den ligger på 6-10 mil i veckan. Och helt enkelt för att den är för lågintensiv.
Syftet med att ta upp den som träning har inget med topplist
Bra inlägg och synpunkter.
Allt lutar åt att jag kommer fortsätta hålla cykelpendlingen från funbeat trots att den ligger på 6-10 mil i veckan. Och helt enkelt för att den är för lågintensiv.
Syftet med att ta upp den som träning har inget med topplist
Quote from Funbeat user on 31 March 2014, 09:42Varför är inte promenad registrerbar träning då Gång/promenad står med som träningsform??? är jag helt korkad?
Varför är inte promenad registrerbar träning då Gång/promenad står med som träningsform??? är jag helt korkad?
Quote from Funbeat user on 31 March 2014, 10:19jag kan registrera "Promenad"
BILD:https://imagizer.imageshack.us/v2/505x501q90/834/98bt.png
jag kan registrera "Promenad"
BILD:https://imagizer.imageshack.us/v2/505x501q90/834/98bt.png
Quote from Funbeat user on 31 March 2014, 10:26Jag tror Camilla refererar till ursprungsinlägget, där det står:
"Min egen generella regel är att om jag måste duscha direkt efter aktiviteten blir det reggad träning på Funbeat, annars inte.
Således är utförsåkning INTE registrerbar träning. Ej heller
Jag tror Camilla refererar till ursprungsinlägget, där det står:
"Min egen generella regel är att om jag måste duscha direkt efter aktiviteten blir det reggad träning på Funbeat, annars inte.
Således är utförsåkning INTE registrerbar träning. Ej heller