Quote from Lena O on 19 August 2009, 20:41Hoppas det inte regnar Nicklas 😉
Hoppas det inte regnar Nicklas 😉
Quote from Funbeat user on 19 August 2009, 20:58Precis Gary. Vi hade väldig tur med vädret i år. Det var bara en dag som det regnade. Övriga dagar var det varmt, medvind och bra väder. Så de enda punkteringar vi åkte på var väl pga värmen och för välpumpade däck? 😉
Det blir problem med vägmarkeringar
Precis Gary. Vi hade väldig tur med vädret i år. Det var bara en dag som det regnade. Övriga dagar var det varmt, medvind och bra väder. Så de enda punkteringar vi åkte på var väl pga värmen och för välpumpade däck? 😉
Det blir problem med vägmarkeringar
Quote from Funbeat user on 19 August 2009, 21:12Det går ju att markera vägen med pinnar med pil på, borde gå att få lokala klubbarna att sätta ut dagen innan och skriva ut en vägbeskrivning är inte heller så svårt att ordna. Sitter det en vägbeskrivning vid starten (karta och beskrivning) kan alla ta
Det går ju att markera vägen med pinnar med pil på, borde gå att få lokala klubbarna att sätta ut dagen innan och skriva ut en vägbeskrivning är inte heller så svårt att ordna. Sitter det en vägbeskrivning vid starten (karta och beskrivning) kan alla ta
Quote from Funbeat user on 19 August 2009, 21:15Jag röstar i sådana fall på mindre grupper och fler ledare som kan vägen istället för att försöka snitsla rutten samma dag, det kommer inte att fungera.
Gruppledarna borde ha ha studerat rutterna noga veckorna innan, och delta i en genomgång kvällen inna
Jag röstar i sådana fall på mindre grupper och fler ledare som kan vägen istället för att försöka snitsla rutten samma dag, det kommer inte att fungera.
Gruppledarna borde ha ha studerat rutterna noga veckorna innan, och delta i en genomgång kvällen inna
Quote from Funbeat user on 19 August 2009, 21:36GPS i all ära men som gammal seglare vill jag nog allt få en papperskarta om jag får välja, men att ha etapperna ligga på hemsidan för nerladdning till gps är väl inte fel. Men att hantera GPSer som ska byta användare var dag är att be om problem är min e
GPS i all ära men som gammal seglare vill jag nog allt få en papperskarta om jag får välja, men att ha etapperna ligga på hemsidan för nerladdning till gps är väl inte fel. Men att hantera GPSer som ska byta användare var dag är att be om problem är min e
Quote from Funbeat user on 19 August 2009, 22:03GPS är bra, men papperskarta i tillräcklig detaljnivå, gärna inplastad, som backup bör finnas (i många exemplar). Bra idé med en kart- och rutt-ansvarig för hela loppet, med "vice-sheriffer" från de olika klubbarna/regionerna som ansvarar för sina del-st
GPS är bra, men papperskarta i tillräcklig detaljnivå, gärna inplastad, som backup bör finnas (i många exemplar). Bra idé med en kart- och rutt-ansvarig för hela loppet, med "vice-sheriffer" från de olika klubbarna/regionerna som ansvarar för sina del-st
Quote from Lena O on 20 August 2009, 00:22Glöm inte att utgifterna ska hållas nere
Glöm inte att utgifterna ska hållas nere
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 06:25Håller med linus ang gps. ingen ska bli bort tappad , tyckte att det fungerade bra i år då jag körde .
Det kan bara vara 1-2 som ska hålla i väg valet i gruppen annars blir det nog struligt.
Bytte av grupper bör ske vid depå stopp så att grupp ledaren v
Håller med linus ang gps. ingen ska bli bort tappad , tyckte att det fungerade bra i år då jag körde .
Det kan bara vara 1-2 som ska hålla i väg valet i gruppen annars blir det nog struligt.
Bytte av grupper bör ske vid depå stopp så att grupp ledaren v
Quote from Fredric Lagerström on 20 August 2009, 08:17Jag tror det vore bra med ett ordentligt PA vid start och målgång. Får man ut ljudet får man uppmärksamhet. Det fungerar även sammanhållande då det nog kommer vara ganska många cyklister varje dag nästa år. Gruppledarna presenterar sej och förklarar spelr
Jag tror det vore bra med ett ordentligt PA vid start och målgång. Får man ut ljudet får man uppmärksamhet. Det fungerar även sammanhållande då det nog kommer vara ganska många cyklister varje dag nästa år. Gruppledarna presenterar sej och förklarar spelr
Quote from Fredric Lagerström on 20 August 2009, 08:28Kom på att man även kan gå in med ett antal (3-4) micar i PAt. Då kan flera gruppledare tala samtidigt, man kan ha intervjuver med deltagare (som kanske
berättar om nån punka under dagen). Det skulle skapa lite liv, dynamik och allmän trivsel. Lite happe
Kom på att man även kan gå in med ett antal (3-4) micar i PAt. Då kan flera gruppledare tala samtidigt, man kan ha intervjuver med deltagare (som kanske
berättar om nån punka under dagen). Det skulle skapa lite liv, dynamik och allmän trivsel. Lite happe