Quote from Guest on 19 October 2011, 17:10Hej
Finns det någon här som sprungit på den gamla banvallen från Rimbo förbi Edsbro och Skebobruk fram till Hallstavik. Enligt Norrtälje kommuns hemsida är den inte underhållen men finns kvar.
Om någon har vandrat eller sprungit denna sträcka, är unde
Hej
Finns det någon här som sprungit på den gamla banvallen från Rimbo förbi Edsbro och Skebobruk fram till Hallstavik. Enligt Norrtälje kommuns hemsida är den inte underhållen men finns kvar.
Om någon har vandrat eller sprungit denna sträcka, är unde
Quote from Funbeat user on 19 October 2011, 17:20Kolla http://www.historiskt.nu/smalsp/srj/sr_j/sr_j_karta.html
där finns en gammal karta, hittar du bara ut på banvallen någonstans så är den förmodligen inte svår att följa, tåg svänger ju inte tvärt.
Gör som vi gjort: Vi har marathon/halvmarathon på
Kolla http://www.historiskt.nu/smalsp/srj/sr_j/sr_j_karta.html
där finns en gammal karta, hittar du bara ut på banvallen någonstans så är den förmodligen inte svår att följa, tåg svänger ju inte tvärt.
Gör som vi gjort: Vi har marathon/halvmarathon på
Quote from Funbeat user on 19 October 2011, 17:43Andreas, ställ samma fråga i vandringsgruppen om du inte redan gjort det.
http://www.funbeat.se/groups/overview.aspx?GroupID=1031
Andreas, ställ samma fråga i vandringsgruppen om du inte redan gjort det.
Quote from Funbeat user on 19 October 2011, 21:33Kommer du från Stockholm och svänger av från Rö/Väsby mot Rimbo så går banvallen parallellt med väg 280. Det är inga problem att springa mellan Rö och Edsbro. Sträckan Edsbro-Hallstavik vet jag inte hur den ser ut. Underlaget är bra för långpass, grus/sa
Kommer du från Stockholm och svänger av från Rö/Väsby mot Rimbo så går banvallen parallellt med väg 280. Det är inga problem att springa mellan Rö och Edsbro. Sträckan Edsbro-Hallstavik vet jag inte hur den ser ut. Underlaget är bra för långpass, grus/sa
Quote from Funbeat user on 19 October 2011, 21:43Söker du på rimbo på hitta.se och följer väg 280 mot edsbro så ser du banvallen som en sträckad linje öster om vägen. Det är inte svårt att hitta om man åker kommunalt heller.
Söker du på rimbo på hitta.se och följer väg 280 mot edsbro så ser du banvallen som en sträckad linje öster om vägen. Det är inte svårt att hitta om man åker kommunalt heller.
Quote from Funbeat user on 19 October 2011, 23:08Tack för er hjälp. Mycket tacksam.
Jag ska ge mig på denna sträckning i helgen. Det blir nog den mindre utforskade sträckan mellan Edsbro och Hallstavik. Hela sträckan ska vara precis ett maraton, så det blir ett senare projekt. Då kanske vi kan bli fler
Tack för er hjälp. Mycket tacksam.
Jag ska ge mig på denna sträckning i helgen. Det blir nog den mindre utforskade sträckan mellan Edsbro och Hallstavik. Hela sträckan ska vara precis ett maraton, så det blir ett senare projekt. Då kanske vi kan bli fler
Quote from Elias Engqvist on 19 October 2011, 23:10Jag har åkt tåg till Hallsta (för ganska länge sen 🙂 )
Jag har åkt tåg till Hallsta (för ganska länge sen 🙂 )
Quote from Funbeat user on 19 October 2011, 23:18Jag har sprungit sträckan med början strax innan Rimbo ridhus och cirka en mil ut. En bra banvall att springa på den första milen fram till företaget Rimbo grus som blockerat banvallen och dolt den bakom en jordvall. Där improviserade jag mig över företag
Jag har sprungit sträckan med början strax innan Rimbo ridhus och cirka en mil ut. En bra banvall att springa på den första milen fram till företaget Rimbo grus som blockerat banvallen och dolt den bakom en jordvall. Där improviserade jag mig över företag
Quote from Funbeat user on 20 October 2011, 19:18Ja jag har ju kutat Roslags-stafetten ett antal år men nu undrar jag om inte den gick på en alternativ banvall. Vi startade i Knutby och kutade söderut på banvallen å kanske undrar jag om inte målet var i Rånäs typ...?! Vet ej säkert....Men vad jag har fö
Ja jag har ju kutat Roslags-stafetten ett antal år men nu undrar jag om inte den gick på en alternativ banvall. Vi startade i Knutby och kutade söderut på banvallen å kanske undrar jag om inte målet var i Rånäs typ...?! Vet ej säkert....Men vad jag har fö
Quote from Funbeat user on 24 October 2011, 20:46Hej igen
Jag sprang Edsbro - Hallstavik i helgen. Väldigt lätt att hitta banvallen i Edsbro, ganska snart försvinner den men återkommer också ganska snart om man springer hyfsat rakt fram. Så var det längs hela banan, underlaget varierade väldigt mycket
Hej igen
Jag sprang Edsbro - Hallstavik i helgen. Väldigt lätt att hitta banvallen i Edsbro, ganska snart försvinner den men återkommer också ganska snart om man springer hyfsat rakt fram. Så var det längs hela banan, underlaget varierade väldigt mycket