Quote from Guest on 29 September 2010, 14:05Jag sprang GBG-varvet för första gången 2010 på 1,52. Ska nu sätta upp mitt mål inför nästa år men blev lite osäker på vad som är rimligt.
Min första tanke var 1:35 (4:30min/km). Sprang 10km igår på 47:30 (4:45min/km) med en medelpuls på 172. Min maxpuls
Jag sprang GBG-varvet för första gången 2010 på 1,52. Ska nu sätta upp mitt mål inför nästa år men blev lite osäker på vad som är rimligt.
Min första tanke var 1:35 (4:30min/km). Sprang 10km igår på 47:30 (4:45min/km) med en medelpuls på 172. Min maxpuls
Quote from Funbeat user on 29 September 2010, 14:15Med rätt träning kan du förbättra dig väldigt mycket på de månader som är kvar till Gbg-varvet, så 1.35 är helt klart rimligt. Det svåra är bara att träna rätt, så jag rekommenderar att du hittar något träningsprogram (www.marathon.se är bra) om du inte s
Med rätt träning kan du förbättra dig väldigt mycket på de månader som är kvar till Gbg-varvet, så 1.35 är helt klart rimligt. Det svåra är bara att träna rätt, så jag rekommenderar att du hittar något träningsprogram (www.marathon.se är bra) om du inte s
Quote from Funbeat user on 30 September 2010, 12:26Ja med din ringa ålder så är det nog rimligt m 1,35. Får du bara vara hel och frisk och tränar bra i vinter så är det nog en enkel match!
Ja med din ringa ålder så är det nog rimligt m 1,35. Får du bara vara hel och frisk och tränar bra i vinter så är det nog en enkel match!
Quote from Funbeat user on 9 October 2010, 12:12Kollade på dina pers. Kilometertiderna degradeas för snabbt när distansen ökar. Mina 5 cent säger att du skall springa fler långpass... Tränar du löpning 3 ggr/v spring ett långt o lungt. ca 5:30 / km och 90 minuter minst... Lycka till!
Kollade på dina pers. Kilometertiderna degradeas för snabbt när distansen ökar. Mina 5 cent säger att du skall springa fler långpass... Tränar du löpning 3 ggr/v spring ett långt o lungt. ca 5:30 / km och 90 minuter minst... Lycka till!
Quote from Funbeat user on 9 October 2010, 12:59Tack för alla kommentarer! Kalle, jag har precis insett samma. Har i skrivande stund avverkat 17km i 5:10 tempo, kändes lugnt o behagligt.
Tack igen!Mvh
Daniel
Tack för alla kommentarer! Kalle, jag har precis insett samma. Har i skrivande stund avverkat 17km i 5:10 tempo, kändes lugnt o behagligt.
Tack igen!
Mvh
Daniel