Quote from Guest on 6 January 2013, 20:24Hej löpare!
Jag är nybörjare på det här med löpning, även fast jag tränat annat i mer eller mindre hela mitt liv. För några veckor sedan (innan isen/snön kom) var jag ute och sprang när jag kom på att jag skulle mäta min tid på milen. Hade då sprungit 5
Hej löpare!
Jag är nybörjare på det här med löpning, även fast jag tränat annat i mer eller mindre hela mitt liv. För några veckor sedan (innan isen/snön kom) var jag ute och sprang när jag kom på att jag skulle mäta min tid på milen. Hade då sprungit 5
Quote from Funbeat user on 6 January 2013, 20:34Anna, 53:18 är inte på något sätt en värdelös tid för en nybörjare. Men - varför inte sätta målet att försöka springa under 50 minuter på milen i år? Småtufft mål - men det fixar du med lite fokuserad träning.
Anna, 53:18 är inte på något sätt en värdelös tid för en nybörjare. Men - varför inte sätta målet att försöka springa under 50 minuter på milen i år? Småtufft mål - men det fixar du med lite fokuserad träning.
Quote from Funbeat user on 6 January 2013, 20:54Varför inte göra några del mål?
5km under 50
Klara en mil
5km under 45
Mil under 1:30
5km under 40
Mil under 1:20
5km under 35
Mil under 1:10
Osv tills
5km under 25
Mil under 50.Jag började springa i 2012. 5km tog mig lite mer än 27min. För att undervik
Varför inte göra några del mål?
5km under 50
Klara en mil
5km under 45
Mil under 1:30
5km under 40
Mil under 1:20
5km under 35
Mil under 1:10
Osv tills
5km under 25
Mil under 50.
Jag började springa i 2012. 5km tog mig lite mer än 27min. För att undervik
Quote from Funbeat user on 6 January 2013, 21:06Ungefär samma resa för mig som för Ryan ovan. Mitt första millopp sprang jag på 54:20 och ett år senare sprang jag milen på 49:58.
Ungefär samma resa för mig som för Ryan ovan. Mitt första millopp sprang jag på 54:20 och ett år senare sprang jag milen på 49:58.
Quote from Funbeat user on 6 January 2013, 21:08Joakim: 50 min är ett mål, har dock inte vetat om det är rimligt att satsa på redan i år. Av din kommentar blev jag dock ännu mer pepp!
Ryan: Jo, det kanske är delmål jag borde sätta ut. Vilken häftig resa du gjort! Jag springer 17 km i 5.30 tempo när de
Joakim: 50 min är ett mål, har dock inte vetat om det är rimligt att satsa på redan i år. Av din kommentar blev jag dock ännu mer pepp!
Ryan: Jo, det kanske är delmål jag borde sätta ut. Vilken häftig resa du gjort! Jag springer 17 km i 5.30 tempo när de
Quote from Funbeat user on 6 January 2013, 21:17Anna, 17 km i 5:30-tempo är utmärkt. Precis som du säger bör du kunna ligga runt 5-tempo på tävling när det rör sig om en mil inom kort med den kapaciteten. Jättebra att du springer så pass långt också, tror jag - det gör milen mer uthärdlig:-)
Om du läg
Anna, 17 km i 5:30-tempo är utmärkt. Precis som du säger bör du kunna ligga runt 5-tempo på tävling när det rör sig om en mil inom kort med den kapaciteten. Jättebra att du springer så pass långt också, tror jag - det gör milen mer uthärdlig:-)
Om du läg
Quote from Funbeat user on 6 January 2013, 21:28Joakim, tusen tack för tips och pepp. Ska absolut satsa på det, börjar med ett intervallpass i morgon!
Joakim, tusen tack för tips och pepp. Ska absolut satsa på det, börjar med ett intervallpass i morgon!
Quote from Funbeat user on 6 January 2013, 22:11På varje nytt träningspass jag sprang i början av min löpning förra året, så ökade jag med ett 100-tal meter varje gång och pressade mig lite till varje gång. Resultatet blev att jag ökade från 20:07 till 17:36 på 5 km på mindre än 3 månader. Så som det h
På varje nytt träningspass jag sprang i början av min löpning förra året, så ökade jag med ett 100-tal meter varje gång och pressade mig lite till varje gång. Resultatet blev att jag ökade från 20:07 till 17:36 på 5 km på mindre än 3 månader. Så som det h