Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har tränat lite till och från sedan januari inom cykling, löpning och längdskidåkning. Kan säga att jag inte är rädd att ge det lilla extra när det behövs i träningen och vardagslivet, har också hyfsat bra gener skulle jag tro. Jag har hursomhelst gjort e

Nja, en normalbegåvad person skulle inte nå de där tiderna på bara ett år. Sen kan man förstås ha extra talang, så omöjligt ska jag inte säga att det är. Så mycket mer är det svårt att säga då jag inte vet hur du löptränat för att uppnå 3:15, eller hur du

Det är nog svårt att säga hur mycket träning det kostar dig utan att känna dig individuellt. Har du kropp för medeldistans eller inte?

Själv råkade jag in i fridrott av en händelse som ganska allroundtränad och stark 18-åring, utan naturlig snabbhet o fö

Tror Anders klarade tusingen snabbare än 3:15 när han började. Annars kan jag tillägga att min prognos kanske fokuserade för mycket på 1000m-tiden 2:43. Har man naturlig snabbhet i sig är 55s en klart lättare tid att nå. Finns t.ex. löpstarka fotbollsspel

Fysiskt är jag ganska uthållig, stark och snabb. Jag är inte superbra på något av det men är ganska smal, snabb och explosiv, jag tror man kan kalla mig någorlunda atletisk. Av min träning hitills har mina framsteg vart rätt stora. Speciellt inom löpninge

Ja, jag låg nog på runt 3:00 när jag började. Du behöver inte träna ren styrka, men löpskolning och den spänst o styrka då får genom intervaller. Jag tränade mycket styrka men var egentligen för tung för 1000 m.

Mina träningspass kunde vara sånt som 3-5