Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRingklocka (i Linköping).
You need to log in to create posts and topics.

Nu är det här inte direkt svar på din fråga, men så här har jag monterat min ringklocka:
BILD:hoglund.cc/Ringklocka.jpg

Edit: Finns att köpa här: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=31846

Jag struntar faktiskt i vad lagen säger o använder rösten eller busvissling. Funkar bättre

Jesper H; har du glemt å kappe gaffelrøret ??? ( ja det heter gaffelrøret, inte styrerøret)

Du är inte den första som nämner det 🙂
Jag har inte glömt, men cykeln är ny för säsongen, och när bilden togs hade jag ännu inte hittat den perfekta inställningen.

Min sitter likadant i nuläget 🙂 Fast uppåtriktad.
Fast inte lika snygg & snyggt, fastnajad i bygeln och med en bit slang under för att skydda röret.

Hej Bruse.

"Hur ska du kunna plinga med en klocka under sadeln? Idiotisk placering om du frågar mig."

Ja som jag brukar svara på den frågan. "Kan du riva dig i röven, så kan du har ringklockan på sadelstolpen"

Och det är enligt mig en väl lämpad place

P. Skrev:

"Och ja du kan få böter om du cyklar över angiven hastighetsbegränsning och nej du kan inte bli av med körkortet om du cyklar tex 51 km/h vid en 30Km/h begränsning."

Borde inte det innebära att man måste ha hastighetsmätare på cykeln...

Hur f

Länsstyrelsen kan dra in ditt körkort för fortkörning på cykel.

David.

Du måste allt ta och uppdatera kunskapsbasen lite.

Nu mera gäller följande.

"Den 1 januari 2010 flyttades länsstyrelsernas körkortsverksamhet till Transportstyrelsen."

Så länstyrelsen kan inte dra in några körkort längre.

I dagsläget kan det

Jag vet om att det finns människor som tycker om att hålla sig uppdaterade.
Vilka hastighetsbegränsningar finns på Hallandsåsen?
Det kan vara bra att veta inför helgen.