Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykel Ringsjönrunt
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!

Har läst igenom många av era inlägg men själv har jag inte hittat något inlägg om Ringsjönrunt. Är det någon som cyklat denna sträcka 12 mil? Men min fråga är nu: Har en MTB 24 vxl, som jag nu cyklat på 400 mil sen jag köpte den i maj -07, fungerar

Jag hade inte kört med MTB utan skaffat en racer som är mycket roligare att köra på LVG.

Jag håller med David - du kommer att få en helt annan och helt förträfflig upplevelse på racer.

Detta sagt måste jag tillägga att jag själv har cyklat runt 10 lopp med en framdämpad MTB!!! Det går om man sätter på rätt däck.

Tack för era svar Anne Mari och David!

Racer...och då kommer följande fråga...-vilket är bäst? Eller rättare sagt mest prisvärd och skönast.

Sportson hade visst Nishiki till 7.000, 24 vxl men med "rakt styre" - ska det vara så? Inget bockastyre alltså?

David: Precis vad jag misstänkte. Jag vill ha med bockastyre. Har haft sådant tidigare med dina beskrivningar på tum säger mig ingenting... förklara så jag inte känner mig så dum.

/Marie

Nishikin du tittade på va nog en hybrid inte en racer.

Ha,ha, du måste skrattat åt ´, David. Jag gjorde det iaf.

Anne Marie- ja, det var nog en hybrid.

Jag får väl snacka lite mjukt med sambon framöver...

Hej Marie!

DU kan absolut cykla ringsjön med en MTB. Är det bara detta lopp du tänkt köra hade jag inte köpt en cykel för flera tusen. Däremot håller jag med David och Anne Marie att racer är roligare...
Mitt tips är att om du vill använda cykeln till me

Skillnaden att köra landsvägslopp med MTB eller racer är som natt och dag. Även skillnaden mellan racer och racer är som natt och dag.
Jag började med MTB med slicks, men när jag provade en gammal stålracer så kände jag att det gick mycket lättare och sna

Marie,

Ringsjön runt är landsväg, så racercykel är det självklara valet, men som Creutz påpekar kan man köra med vilken cykel som helst. Att köra MTB 12 mil, speciellt med riktigt grova däck, kommer bli mycket jobbigare än om du tog en "vanlig" cykel. Se

12