Quote from Guest on 8 August 2011, 10:36Den senaste månaden har jag börjat springa lite längre och lite oftare med sikte på LL. Mitt problem är dock att jag blir riktigt dålig i magen efter så gott som varje pass. Ju längre pass, desto sämre i magen. Efter gårdagens 18 kuperade kilometer var ja
Den senaste månaden har jag börjat springa lite längre och lite oftare med sikte på LL. Mitt problem är dock att jag blir riktigt dålig i magen efter så gott som varje pass. Ju längre pass, desto sämre i magen. Efter gårdagens 18 kuperade kilometer var ja
Quote from Stefan Kinberg on 8 August 2011, 10:46Läs Martin Ingvars bok Hjärnkoll på maten (går att låna som e-bok). Jag vill inte förekomma med tips utan skapa dig en egen uppfattning om innehållet.
Läs Martin Ingvars bok Hjärnkoll på maten (går att låna som e-bok). Jag vill inte förekomma med tips utan skapa dig en egen uppfattning om innehållet.
Quote from Funbeat user on 8 August 2011, 11:26Hmm, tror inte riktigt att det är på kosten som helhet som problemet ligger. Efter vad jag kan se av bokens synopsis så handlar den om att inte hamna i vissa fällor och se till att äta "rätt". I kostsammanhang tror jag att jag ändå ligger ganska bra till;
Hmm, tror inte riktigt att det är på kosten som helhet som problemet ligger. Efter vad jag kan se av bokens synopsis så handlar den om att inte hamna i vissa fällor och se till att äta "rätt". I kostsammanhang tror jag att jag ändå ligger ganska bra till;
Quote from Funbeat user on 8 August 2011, 12:32Jag har haft mycket problem med magen tidigare men sen började jag fundera mer på vad jag äter och när jag gör det.
Om möjligt går jag på tre principer:
- Undvik fiber och gasbildande mat samma dag och eventuellt även kvällen innan.
- Från 2,5-3 timmar fö
Jag har haft mycket problem med magen tidigare men sen började jag fundera mer på vad jag äter och när jag gör det.
Om möjligt går jag på tre principer:
- Undvik fiber och gasbildande mat samma dag och eventuellt även kvällen innan.
- Från 2,5-3 timmar fö
Quote from Funbeat user on 8 August 2011, 12:38Jag hade liknande problem när jag började springa. Det tog ett tag innan jag insåg att det för mig var råg som var den största boven. Jag var helt enkelt överkänslig för det med bl.a gasighet som följd. Jag hade inte märkt det tidigare eftersom det verkar
Jag hade liknande problem när jag började springa. Det tog ett tag innan jag insåg att det för mig var råg som var den största boven. Jag var helt enkelt överkänslig för det med bl.a gasighet som följd. Jag hade inte märkt det tidigare eftersom det verkar
Quote from Stefan Kinberg on 8 August 2011, 16:23"Hmm, tror inte riktigt att det är på kosten som helhet som problemet ligger. "
Hoppa gärna över att lära dig mer om hur maten passerar genom kroppen, eftersom det uppenbarligen inte är det du har problem med. 😉
"Hmm, tror inte riktigt att det är på kosten som helhet som problemet ligger. "
Hoppa gärna över att lära dig mer om hur maten passerar genom kroppen, eftersom det uppenbarligen inte är det du har problem med. 😉
Quote from Funbeat user on 8 August 2011, 21:23Har ofta detta dilemma efter hård ansträngning under längre tid. Dvs tävlingar halvmara och längre. Tror det beror på vätskebrist då jag har en förmåga att dricka för lite under tävling. Jag tror på mer vätska och att kanske sänka tempot lite pånde längre
Har ofta detta dilemma efter hård ansträngning under längre tid. Dvs tävlingar halvmara och längre. Tror det beror på vätskebrist då jag har en förmåga att dricka för lite under tävling. Jag tror på mer vätska och att kanske sänka tempot lite pånde längre
Quote from Funbeat user on 8 August 2011, 21:34Peter: Jag tackar för ditt tips. Som jag skrev har jag inte några som helst problem med magen till vardags eller vid någon annan träning, utan endast vid längre löppass. Detta får mig självklart att i första hand fundera på om det är något med mina rutine
Peter: Jag tackar för ditt tips. Som jag skrev har jag inte några som helst problem med magen till vardags eller vid någon annan träning, utan endast vid längre löppass. Detta får mig självklart att i första hand fundera på om det är något med mina rutine
Quote from Stefan Kinberg on 8 August 2011, 21:36Mattias, om radio är trasig ska kolla radion, inte stanna och kolla busstidtabellen eller annat (det var ju det jag försökte förmedla). 😉
Mattias, om radio är trasig ska kolla radion, inte stanna och kolla busstidtabellen eller annat (det var ju det jag försökte förmedla). 😉
Quote from Funbeat user on 8 August 2011, 21:42Om jag har problem med magen beror det nästan alltid på att jag blir för kall om magen. Om jag klär mig så magen inte blir kall har jag inte problem. Värt att prova?
Om jag har problem med magen beror det nästan alltid på att jag blir för kall om magen. Om jag klär mig så magen inte blir kall har jag inte problem. Värt att prova?