Quote from Guest on 9 August 2013, 20:31Någon som vet om det finns Android appar med vandringsleder? Känns som en ganska självklar sak, men jag hittar inga... Alltid roligt att "se var man är", och sen vet jag ju att vissa leder (kanske inte just Roslagsleden?) är dåligt märkta i terrängen.
Någon som vet om det finns Android appar med vandringsleder? Känns som en ganska självklar sak, men jag hittar inga... Alltid roligt att "se var man är", och sen vet jag ju att vissa leder (kanske inte just Roslagsleden?) är dåligt märkta i terrängen.
Quote from Funbeat user on 9 August 2013, 20:41Jag tror inte det, sökte på google play men hittade inget. Det var en väldigt bra idé...
Bland annat Roslagsleden och Sörmlandsleden finns på www.stigoteket.se där man kan klicka fram en karta i google maps, men där ser man ju inte var man själv befinner
Jag tror inte det, sökte på google play men hittade inget. Det var en väldigt bra idé...
Bland annat Roslagsleden och Sörmlandsleden finns på http://www.stigoteket.se där man kan klicka fram en karta i google maps, men där ser man ju inte var man själv befinner
Quote from Funbeat user on 9 August 2013, 23:25Eniros app visar leden och kan plotta positionen med gps också. Funkar på både android och iPhone.
Eniros app visar leden och kan plotta positionen med gps också. Funkar på både android och iPhone.
Quote from Funbeat user on 9 August 2013, 23:44Det finns många appar med vandringsleder, bla GPSies, wikiloc och everytrail. Jag brukar leta reda på spåren på datorn eftersom det är mindre plottrigt (om man nu inte har en padda).
Roslagsleden finns på alla tre apparna.
Det finns många appar med vandringsleder, bla GPSies, wikiloc och everytrail. Jag brukar leta reda på spåren på datorn eftersom det är mindre plottrigt (om man nu inte har en padda).
Roslagsleden finns på alla tre apparna.
Quote from Funbeat user on 10 August 2013, 07:54Kanon! Jag provade att ladda ner eniro och everytrail nu. Everytrail visar leden men på eniro ser jag bara enstaka punkter på leden. Hur gör man för att hela leden ska visas?
Kanon! Jag provade att ladda ner eniro och everytrail nu. Everytrail visar leden men på eniro ser jag bara enstaka punkter på leden. Hur gör man för att hela leden ska visas?
Quote from Funbeat user on 10 August 2013, 09:24Jag letade efter något liknande men för andra leder. Hittade denna som jag provat snabbt och ser ut att fungera fint :
https://itunes.apple.com/us/app/orienteering-companion/id617378740?mt=8
Går ut på att du laddar in valfri karta via som sedan kalibrer
Jag letade efter något liknande men för andra leder. Hittade denna som jag provat snabbt och ser ut att fungera fint :
https://itunes.apple.com/us/app/orienteering-companion/id617378740?mt=8
Går ut på att du laddar in valfri karta via som sedan kalibrer
Quote from Funbeat user on 10 August 2013, 13:24Tack för tipsen! 🙂
Den på itunes är säkert svår att få att funka i en Android telefon, gissar jag. 😉
Liksom Maria så hittade jag inte hur man på Eniro kan få sträckningar, jag får bara punkter.
GPSies funkade däremot! Den första sträckningen var vä
Tack för tipsen! 🙂
Den på itunes är säkert svår att få att funka i en Android telefon, gissar jag. 😉
Liksom Maria så hittade jag inte hur man på Eniro kan få sträckningar, jag får bara punkter.
GPSies funkade däremot! Den första sträckningen var vä
Quote from Funbeat user on 12 August 2013, 09:10Det finns en liknande för android, heter custom maps. Där kan du fota en karta som du sedan kalibrerar i telefonen. Funkar bra tycker jag.
Det finns en liknande för android, heter custom maps. Där kan du fota en karta som du sedan kalibrerar i telefonen. Funkar bra tycker jag.