Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRoslagsvåren - vilka körde ?
You need to log in to create posts and topics.

Det skulle vara kul att veta hur många på Funbeat som körde Roslagsvåren. Jag har inte kört så många motionslopp på cykel, men det här måste väl vara ett av de bästa loppen eller hur !?
Jag körde i grupp 3 och vi slutade på 3.48

På Piggelin pågår just nu en diskussion om taskigt trafikbeteende med bla farlig körning på fel sida vägen och allmän närgångenhet bland vissa som cyklade Roslagsvåren. Kul att du inte råkade ut för det utan trivdes. Det är ju inte kul att riskera farlig

Jag är inte kvar på Piggelin, så du kanske kan sammanfatta lite ?
Min kommentar är att det var lite oroligt ibland, och det berodde "som vanligt" på att vissa cyklister väljer att använda sin rullfart att glida upp bredvid istället för att bromsa och behå

Det verkar som om det blev en incident troligtvis i grupp 4 31-33 km/h där diciplinen inte var så bra och en större olycka kunde undvikas endast genom en uppmärksam bilförare. Bara en person som var med har hittills uttalat sig och det här kan om vi inte

Jag var funktionär, delade ut bananer. Ryckte lite i benen när ljudet av sjungande dyra lättviktshjul susade förbi i 40+.

Cia: Var du med i Roslagsvåren?
Jag var inte det Sven, men kanske nästa år.
Hur långt är det/kostnad?

Långa banan är på 13,3 mil. 242:- Arrangör är "Hofvet" Mycket bra bana med start i Upplands Väsby. Det finns startgrupper som passar de flesta. Från 38km/h .

Gary
Jag var inte med i Roslagsvåren. Har aldrig varit med i något cykellopp i hela mitt liv!
Men kanske blir RoslagsHÖSTEN det första?!

Från 38km/h??

...och långsammare alltså!

Gå in på http://www.fredrikshof.se och klicka vidare på "motion" så finns all information du behöver.
/Jonas