Quote from Guest on 19 June 2012, 08:46Som komplett novis på cykeltävlingar så måste jag ställa en kanske dum fråga.
Många tävlingsberättelser beskriver mycket tydligt rulltider och totaltider. Jag förstår vad de olika begreppen betyder men hur håller ni koll på dessa tider? Har alla sån koll
Som komplett novis på cykeltävlingar så måste jag ställa en kanske dum fråga.
Många tävlingsberättelser beskriver mycket tydligt rulltider och totaltider. Jag förstår vad de olika begreppen betyder men hur håller ni koll på dessa tider? Har alla sån koll
Quote from Funbeat user on 19 June 2012, 08:56Jag har två alternativ för att få fram "rulltider". Dels så har jag autopaus på klockan så står jag still så stannar den per automatik. Dels så använder jag Strava som automatiskt anger både "Moving time" och "Elapsed Time"
Jag har två alternativ för att få fram "rulltider". Dels så har jag autopaus på klockan så står jag still så stannar den per automatik. Dels så använder jag Strava som automatiskt anger både "Moving time" och "Elapsed Time"
Quote from Funbeat user on 19 June 2012, 09:11Som man har jag ju svårt att ta till mig instruktionsböcker ;), finns autopaus på de flesta klockor? jag har en GF305:a
Som man har jag ju svårt att ta till mig instruktionsböcker ;), finns autopaus på de flesta klockor? jag har en GF305:a
Quote from Funbeat user on 19 June 2012, 09:13Ja det finns på 305:an och laddar du upp datat till Garminconnect (alltså på nätet inte programet i datorn) så får du fram data som du inte kan se annars)
mvh
agron
Ja det finns på 305:an och laddar du upp datat till Garminconnect (alltså på nätet inte programet i datorn) så får du fram data som du inte kan se annars)
mvh
agron
Quote from Funbeat user on 19 June 2012, 09:24Jag skulle tro att det finns på 305:an. Jag har en GF 405cx och där kan jag välja att aktivera autopaus vid stopp eller sätta autopaus när jag understiger en viss hastighet. Himla praktiskt med instruktionsböcker;)
Jag skulle tro att det finns på 305:an. Jag har en GF 405cx och där kan jag välja att aktivera autopaus vid stopp eller sätta autopaus när jag understiger en viss hastighet. Himla praktiskt med instruktionsböcker;)
Quote from Funbeat user on 19 June 2012, 09:26hehe, jag har lyckats hitta inställningen nu. Ser fram emot att testa på nästa cykelpass. Tack för hjälpen!
hehe, jag har lyckats hitta inställningen nu. Ser fram emot att testa på nästa cykelpass. Tack för hjälpen!
Quote from Funbeat user on 19 June 2012, 09:27Agron- ska testa det där med Garminconnect också
Agron- ska testa det där med Garminconnect också
Quote from Berit Bengtson on 19 June 2012, 09:39Conny:
Är det inte så att du dessutom blandar ihop cykeltävlingar och motionslopp?
Tex VR är inte en cykeltävling, det är ett motionslopp.Jag känner inte till någon svensk cykeltävling där det skiljer mellan totaltid och rulltid för cyklisterna.
Conny:
Är det inte så att du dessutom blandar ihop cykeltävlingar och motionslopp?
Tex VR är inte en cykeltävling, det är ett motionslopp.
Jag känner inte till någon svensk cykeltävling där det skiljer mellan totaltid och rulltid för cyklisterna.
Quote from Funbeat user on 19 June 2012, 09:43Jag refererar till alla personliga berättelser om loppet där berättaren har tydliga uppgifter om rull- och totaltider.
Att VR sen bara redovisar den totala tiden har jag förstått.
Jag refererar till alla personliga berättelser om loppet där berättaren har tydliga uppgifter om rull- och totaltider.
Att VR sen bara redovisar den totala tiden har jag förstått.
Quote from Funbeat user on 19 June 2012, 09:43Att ange rulltid och totaltid är väl delvis för att vissa cykeldatorer ger bara rulltid, de stannar så fort cykeln gör det, delvis för en _egen_ utvärdering, "ska jag satsa på att cykla fortare eller skära ner stopptiderna?"
Eller "Ökar mina stopptider nä
Att ange rulltid och totaltid är väl delvis för att vissa cykeldatorer ger bara rulltid, de stannar så fort cykeln gör det, delvis för en _egen_ utvärdering, "ska jag satsa på att cykla fortare eller skära ner stopptiderna?"
Eller "Ökar mina stopptider nä