Quote from Funbeat user on 19 June 2012, 09:52Ok nu blev det lite mera funderingar för mig. Jag registrerar alltid mina cykelträningar i rulltid, fungerar j bra för mig för då vet jag vad jag jämför (tror jag). Men det kanske inte alla gör?!
Ok nu blev det lite mera funderingar för mig. Jag registrerar alltid mina cykelträningar i rulltid, fungerar j bra för mig för då vet jag vad jag jämför (tror jag). Men det kanske inte alla gör?!
Quote from Lena O on 19 June 2012, 09:59Jag tror att en del känner bara att när de stannar och fika/pissa/bajsa/ m.m att då cykla de inte och och då ska det inte räknas i sin träning.
Jag tror att en del känner bara att när de stannar och fika/pissa/bajsa/ m.m att då cykla de inte och och då ska det inte räknas i sin träning.
Quote from Funbeat user on 19 June 2012, 09:59Det är nog väldigt olika på om folk registrerar rulltid eller total tid. Beror väl på om man vill maximera hög snitthastighet (rulltid) eller lång tränad tid (totaltid) 🙂 Huvudsaken för egen del är väl att man är konsekvent så att det går att jämföra ti
Det är nog väldigt olika på om folk registrerar rulltid eller total tid. Beror väl på om man vill maximera hög snitthastighet (rulltid) eller lång tränad tid (totaltid) 🙂 Huvudsaken för egen del är väl att man är konsekvent så att det går att jämföra ti
Quote from Funbeat user on 19 June 2012, 10:01Så länge du är konsekvent och jämför med andra som är konsekventa så ... jag tycker att det är totaltiden som räknas, för jag vill veta hur lång tid ett pass tar, behöver jag stanna för att genomföra det så är stoppen en del av passen - inom rimliga grän
Så länge du är konsekvent och jämför med andra som är konsekventa så ... jag tycker att det är totaltiden som räknas, för jag vill veta hur lång tid ett pass tar, behöver jag stanna för att genomföra det så är stoppen en del av passen - inom rimliga grän
Quote from Funbeat user on 19 June 2012, 10:37I min andra träningsdagbok är det så fiffigt att man anger trängstid och totaltid. Den förstnämnda är viktigast för mig när jag ska bedömma min prestation, den andra är mer av kuriosa för att veta hur mycket tid jag lägger på träning. Så på FB registrerar
I min andra träningsdagbok är det så fiffigt att man anger trängstid och totaltid. Den förstnämnda är viktigast för mig när jag ska bedömma min prestation, den andra är mer av kuriosa för att veta hur mycket tid jag lägger på träning. Så på FB registrerar
Quote from Funbeat user on 19 June 2012, 10:40Liten not: på Garmin connect kan du se rulltid även om du inte har autostop aktiverat, behövs ingen inställning för det.
Liten not: på Garmin connect kan du se rulltid även om du inte har autostop aktiverat, behövs ingen inställning för det.
Quote from Funbeat user on 19 June 2012, 11:09Viktigt att tänka på gällande rulltid/totaltid:
Om du inte skall känna dig helt underlägsen så gäller det att avrunda NEDÅT på rulltiden, samtidigt som du avrundar UPPÅT på totaltiden.
Då får du fram sanningen - du har cyklat skitsnabbt och du har stor t
Viktigt att tänka på gällande rulltid/totaltid:
Om du inte skall känna dig helt underlägsen så gäller det att avrunda NEDÅT på rulltiden, samtidigt som du avrundar UPPÅT på totaltiden.
Då får du fram sanningen - du har cyklat skitsnabbt och du har stor t
Quote from Funbeat user on 19 June 2012, 11:44Hehe, jag är av naturen lagd åt andra hållet. Om jag nu måste avrunda så avrundar jag åt det hållet som är negativt för min framtoning. Som tur är så behöver man inte avrunda alls om man har GPS-klocka och har lyckats med att stoppa och stanna korrekt.
Hehe, jag är av naturen lagd åt andra hållet. Om jag nu måste avrunda så avrundar jag åt det hållet som är negativt för min framtoning. Som tur är så behöver man inte avrunda alls om man har GPS-klocka och har lyckats med att stoppa och stanna korrekt.