Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningRunkeeper... (iPhone)
You need to log in to create posts and topics.

12

Suck...
Eftersom jag "testat" och sett att tiden tickar även när man "stänger av" Runkeeper med den runda telefonknappen (inte Stop Activity) så var jag SÅ imponerad av att man kunde använda en annan app, tex Spotify eller Storytel samtidigt, men det GÅR

Apple tillåter bara att deras applikationer kan köras i bakgrunden, det betyder att du kan lyssna på iPod och har runnkeeper igång, inte andra musikappar, tyvärr.
Detta är vad många hoppas skall fungera med nästa OS till iPhone, men i dagsläge, sorry...

hur det är med att lyssna på Spotify vet jag inte men om du har en iPhone av lite äldre modell så kan du köra mjuk hack och på så sätt låta hela appen köra i bakgrunden precis som du vill och den kommer fortfarande att hålla koll och ge ifrån sig ljud. ha

Njä. Den är nog inte av äldre modell. Köpte den... v 7 tror jag. Och "mjuk hack"??!??!

Nähä. Så det funkar inte då. Typiskt. Får kanske börja titta efter en beggad gpsklocka då. Å! Jag hatar prylar! Och jag trodde jag var hemma ju, med telefonen som kan

Enklast är väl om du mailar runkeeper och frågar dem innan du köper något nytt.
Jag har inte provat alla funktioner som Rk Pro har ännu men får väl ta mig tid att göra det och inte bara springa ut och låta den gå.
Själv har jag mjukhackat min så jag kan

Jo, men jag tror att det skulle stå med som en extra funktion på Runkeepers sida, om det funkar med betalvarianten betalvarianten... Möjligheten att låta den gå i bakgrunden medan andra appar snurrar...

Receptet på "mjuk hack" tar jag gärna om du vill de

Anna >>
SJälv körde jag något som heter "Blackra1n" och den ska fungera bra på alla iPhone upp till mjukvaruversion 3.1.2 efter det är det än så länge lite så och så.
När du väl ha lyckats med det och du har den nyare modellen så får du INTE starta om de

Oj, wow!
Ska kolla runt lite på det då... Och om det inte funkar nåt vidare så är det alltså bara att starta om den så är det "ogjort", det verkar ju smidigt.
Ska kolla lite, tusen tack!

//A

Anna >>> Glöm bara inte en sak och det är att ta säkerhetskopia INNAN du gör något. Går det åt pipan så kan du alltid göra en återställning till den.

Finns många otroligt bra instruktion på hur du går tillväga på nätet som talar om i både text och bilde

Lovar!
Och jag ska surfa runt och leta lite instruktioner så får vi se hur det går.
Tack för hjälpen!

//A

12