Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Använder Runkeeper för att registrera mina rundor, vilket jag tycker funkar bra. Om jag skulle vilja att de syns även här på Funbeat - hur gör jag då? Googlade lite och förstod inte ett smack, man skulle konvertera till gpx-fil eller vad det var. Kan ett

Att spara om dina träningsfiler till TCX kan du enkelt göra med detta program.
http://www.teambikeolympo.it/TCXConverter/TeamBikeOlympo_-_TCX_Converter/DOWNLOADS.html

Oavsett hastighet så pass som är snabba o tuffa sliter mer än de längre o lugnare är mi

Svarar på frågan vad man gör istället - annat som är skoj!

Störst förbättring i min löpning (hastighet och uthållighet) utan så mycket löpträning fick jag den vintern jag fokuserat tränade främst styrka och rörlighet, kombinerat med två pass spinning var

Fast det är väl lika kallt om man åker skidor som om man springer? 😉

Jo, det är klart att det är lika kallt när man åker skidor 🙂
Men skidåkning är mycket mjukare och det gör inte så mycket att man är stel av kyla.
Och så slipper man ju vara rädd för att halka på isen.

Gör så här:

I din webläsare: Gå till http://runkeeper.com - leta reda på den "activity" det gäller, gå längst ner på sidan - klicka på GPX (Under Export) - då sparas automatiskt en "gpx-fil" nånstans på din dator (Troligen Hämtade Fil

Tänkte fråga om tips: När jag springer långpass och det är minusgrader ute, blir vattnet i vattenflaskorna iskallt, vad göra år detta?

Jag har aldrig med vattenflaskor på vinterns långpass - känner öht inget behov att dricka kontinuerligt då.
Du springer inte förbi nånstans där du kan fylla på (typ nån mack eller så), så att du bara behöver en flaska?
Då hinner det inte bli lika kallt..

Ha dem innanför jackan så håller de sig varmare, även ett bra sätt att slippa is i slangen på camelbacken.

/M

Men om du ändå använder en telefon när du springer kan du ju lika gärna logga passet med Funbeats app. Nya appen är ute till iPhone, men vi Androidanvändare väntar fortfarande.
Jag kör själv med två appar igång vid passen, dels Funbeat för att få in resul

12