Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Nu är det 10v kvar till halvmaran Run-to-the-beat i Malmö 15 augusti.
Har tittat på marathon.se, som bara har träningsupplägg på 20veckor, liksom här.
Dessutom är jag inte en riktig nybörjare, men nästan (tror jag jag måste räkna mig som?)
Och då de ba

Vet inte riktigt vilka försiktighetsåtgärder som krävs för skadan men det jag kände att jag saknade i GBG-Varvet var helt klart långa pass. Jag hade kört alldeles för få långa pass och det kändes i slutet. Med långa pass menar jag inte nödvändigtvis lång

Blanda löpning med cykel (mtp vaden). Om du kör kvalite på cykeln och längre långsammare pass löpning så sparar du vaden!

ooops....laga en cykel, Annette 😉

Tack för tipsen!
@Maria: Ja, ska göra de snarast. Saknar verkligen rundorna på sadeln.
Långpass e någonting jag förstått att jag måste träna mer, så Maria, på torsdag kör vi din Bruse-runda?
Va ute o körde min absolut första backträning idag. 5X800m, som

Hela? 17km?

Det där med bristningar är ju oerhört lurigt och man bör nog vara lite försiktig till en början. Backar tar ju en hel del på vaderna så det är nog inget du skall köra allt för ofta iaf. Skynda långsamt som det heter. Kan nog vara en god idé att även kika

Ja, vi kan ju ta de i lugnt tempo dit o hem och ta de 8k som "riktig" träning? (H:)

Tackar hjärtligast för hjälpen Andreas
Jag har tittat lite på marathon.se o fått bra tips från olika upplägg, men jag är en människa som ibland behöver direktiv om HUR jag ska göra, tex ett bra schema el dyl.

jag tycker att det är lite "mycket" bara...... BILD:http://www.mysmiley.net/imgs/smile/confused/confused0071.gif