Quote from Guest on 6 August 2009, 17:21Någon timmer efter det att jag varit ute och sprungit häromdagen fick jag rejält ont i svanken - så pass att jag hade svårt att röra mig obehindrat. Nu har det onda gått över men det känns fortfarande lite i området. Är det andra som har råkat upp för det
Någon timmer efter det att jag varit ute och sprungit häromdagen fick jag rejält ont i svanken - så pass att jag hade svårt att röra mig obehindrat. Nu har det onda gått över men det känns fortfarande lite i området. Är det andra som har råkat upp för det
Quote from Funbeat user on 6 August 2009, 17:31Låter som att du behöver jobba mer med mittkroppstyrkan. Om magmusklerna är för svaga för att hålla en bra position när man springer finns risken att man springer som Stefan Holm, med överdriven svank, och det kan ge smärta i ryggen. Kombinera det med kor
Låter som att du behöver jobba mer med mittkroppstyrkan. Om magmusklerna är för svaga för att hålla en bra position när man springer finns risken att man springer som Stefan Holm, med överdriven svank, och det kan ge smärta i ryggen. Kombinera det med kor
Quote from Funbeat user on 6 August 2009, 20:02Springer du framåtlutad? Det är väldigt vanligt i uppförsbackar och när man blir trött. Sluta med det så gör det mindre ont om det är detta det beror på.
Springer du framåtlutad? Det är väldigt vanligt i uppförsbackar och när man blir trött. Sluta med det så gör det mindre ont om det är detta det beror på.
Quote from Funbeat user on 6 August 2009, 20:59Tack för tipsen som låter lika vettiga båda två. 🙂 Jag har dålig hållning i största allmänhet så har väl otränade ryggmuskler och lutar framåt. Hoppas att det här var första och sista gången detta händer.
Tack för tipsen som låter lika vettiga båda två. 🙂 Jag har dålig hållning i största allmänhet så har väl otränade ryggmuskler och lutar framåt. Hoppas att det här var första och sista gången detta händer.
Quote from Funbeat user on 9 August 2009, 08:53Har du sprungit mycket tidigare? Jag har ganska nyligen tagit upp just löpningen och känner liknande saker du nämner, men jag tränar mycket på gym och liknande så det är inte brist på styrka i mage/rygg. Tror det ofta handla om att man är ovan i löparröre
Har du sprungit mycket tidigare? Jag har ganska nyligen tagit upp just löpningen och känner liknande saker du nämner, men jag tränar mycket på gym och liknande så det är inte brist på styrka i mage/rygg. Tror det ofta handla om att man är ovan i löparröre
Quote from Funbeat user on 9 August 2009, 16:59Jag började springa förra hösten och kom igång ordentligt runt februari. Nu under sommaren har jag inte tränat lika mycket styrka som jag brukar så det är väl därför det inte har hänt tidigare. Man märker att löpning är kul eftersom man fortsätter trots a
Jag började springa förra hösten och kom igång ordentligt runt februari. Nu under sommaren har jag inte tränat lika mycket styrka som jag brukar så det är väl därför det inte har hänt tidigare. Man märker att löpning är kul eftersom man fortsätter trots a
Quote from Funbeat user on 10 August 2009, 12:45Glöm inte att träna rumpan oxå.
Glöm inte att träna rumpan oxå.
Quote from Funbeat user on 10 August 2009, 12:52Förra året hade jag nästan jämt ont i ryggen efter och under tiden jag sprang. Därför ägnade jag mycket tid under hösten på at tträna upp kroppen, speciellt fokus på att öka medvetenheten mellan hjärna och andra delar av kroppen och allteftersom öka belas
Förra året hade jag nästan jämt ont i ryggen efter och under tiden jag sprang. Därför ägnade jag mycket tid under hösten på at tträna upp kroppen, speciellt fokus på att öka medvetenheten mellan hjärna och andra delar av kroppen och allteftersom öka belas
Quote from Funbeat user on 10 August 2009, 13:28Det finns ju något som kallas Löpar-ischias som kan drabba löpare. Det är ju ingen riktig ischias men symptomen påminner om Ischias. Jag minns att det stod om det i en RunnersWorld tidning en gång och jag har själv haft en sväng av det.
Jag gick till en
Det finns ju något som kallas Löpar-ischias som kan drabba löpare. Det är ju ingen riktig ischias men symptomen påminner om Ischias. Jag minns att det stod om det i en RunnersWorld tidning en gång och jag har själv haft en sväng av det.
Jag gick till en
Quote from Catharina Brattlin on 10 August 2009, 17:39Kallas även Piriformissyndrom. 🙂
Det har jag haft en gång, och ordentlig och kontinuerlig stretch löste det hela.
Kallas även Piriformissyndrom. 🙂
Det har jag haft en gång, och ordentlig och kontinuerlig stretch löste det hela.