Quote from Guest on 5 July 2010, 13:50Hej!
Jag ska vara med på Icebug24 i slutet på juli, en 24timmarsorientering i Hemavan. Jag räknar med att behöva ha med mig ungefär 5-6 kilo packning (bla sovsäck, vindsäck, överdragskläder, energi för 24h, vätska mm) och behöver lite tips på bra ryggsäc
Hej!
Jag ska vara med på Icebug24 i slutet på juli, en 24timmarsorientering i Hemavan. Jag räknar med att behöva ha med mig ungefär 5-6 kilo packning (bla sovsäck, vindsäck, överdragskläder, energi för 24h, vätska mm) och behöver lite tips på bra ryggsäc
Quote from ellen olsson on 5 July 2010, 14:00Jag blir lite förbryllad över ditt problem.
För mig är alla små ryggsäckar egentligen alldeles för korta. Jag är i.o.f.s. 185cm men på mig så låter det som om de borde passa bättre på dig än på mig.
Jag har Salomon, KIMMLite(OMM) och Inov-8.
Jag blir lite förbryllad över ditt problem.
För mig är alla små ryggsäckar egentligen alldeles för korta. Jag är i.o.f.s. 185cm men på mig så låter det som om de borde passa bättre på dig än på mig.
Jag har Salomon, KIMMLite(OMM) och Inov-8.
Quote from Funbeat user on 5 July 2010, 14:16Mina favoriter är Inov-8 eller OMM säckar.
Mina favoriter är Inov-8 eller OMM säckar.
Quote from Funbeat user on 5 July 2010, 14:36Therese, jag har liknande problem som du, är också 170 cm lång och har kort rygg.
Har du testat Ospreys Talon-serie? De finns i två rygglängder (du behöver troligen S/M) och i storlekar från 5-45 liter med tiolitersintervall.
Jag har ingen jag springe
Therese, jag har liknande problem som du, är också 170 cm lång och har kort rygg.
Har du testat Ospreys Talon-serie? De finns i två rygglängder (du behöver troligen S/M) och i storlekar från 5-45 liter med tiolitersintervall.
Jag har ingen jag springe
Quote from Funbeat user on 5 July 2010, 17:03Vet att OMM säcken finns med kort (25l) respektive lång (30l) rygg.
Vet att OMM säcken finns med kort (25l) respektive lång (30l) rygg.
Quote from Funbeat user on 5 July 2010, 17:03Jag kör med Litepacs ryggsäckar och jag har mer samma problem som Fredrik, att den hamnar för långt upp. Så då borde ju en Litepacsäck vara perftekt för dig. Jag är dessutom kortare än Fredrik, 180cm.
Har du testat Litepacs säckar?
Jag kör med Litepacs ryggsäckar och jag har mer samma problem som Fredrik, att den hamnar för långt upp. Så då borde ju en Litepacsäck vara perftekt för dig. Jag är dessutom kortare än Fredrik, 180cm.
Har du testat Litepacs säckar?
Quote from Funbeat user on 5 July 2010, 18:08"Och när jag ändå är inne på ämnet, jag vill liksom kunna sätta höftbältet högre upp än höften, lite mer i midjan för där sitter det ju på plats och kan inte åka varken upp eller når mtp att jag är som smalast där. Men jag kanske tänker fel? Jag har inte
"Och när jag ändå är inne på ämnet, jag vill liksom kunna sätta höftbältet högre upp än höften, lite mer i midjan för där sitter det ju på plats och kan inte åka varken upp eller når mtp att jag är som smalast där. Men jag kanske tänker fel? Jag har inte
Quote from Funbeat user on 5 July 2010, 19:32Instämmer i att Osprey är bra. Har visserligen inte sprungit med något annat märke men är annars väldigt kräsen med ryggsäckar och har inga klagomål på min Manta 20. Sitter som gjuten och skaver inte det minsta. I och för sig har jag inte haft den på läng
Instämmer i att Osprey är bra. Har visserligen inte sprungit med något annat märke men är annars väldigt kräsen med ryggsäckar och har inga klagomål på min Manta 20. Sitter som gjuten och skaver inte det minsta. I och för sig har jag inte haft den på läng