Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningSäkerhet vid OW simning
You need to log in to create posts and topics.

Vänner!
Läs det här och begrunda: http://www.dailynewsofopenwaterswimming.com/2011/09/in-blink-of-eye-accident-update-in-maui.html?spref=fb

Vi som gillar att simma därute har ett dilemma. Man vill ju ha möjligheten att simma när det passar en själv. Så f

Jag håller med om problemet. Har ingen bra lösning på det och simmar därför helst i motorbåtsfria sjöar.

simma innan kl 8 då är de flesta båtperson forfarande i sängen 😉

jag har funderat på att skafa en "dykare" flag eftersom alla som kör båt ska vet vad denna betyder. men problem bli samma som men ett uppblåsbar båt.

Jag har en sådan där dykareflagga, men jag har faktiskt inte provat att använda den. Får nog ta och göra det.

Jag arrangerar bland annat SAILFISH Across Öresund Swim som gick av stapeln nu för tre veckor sedan.

Jag vet av erfarenhet att en badmössa i ett synligt material som t ex gul, ljusgrön eller orange syns väldigt bra och när vi övar i sundet med IS Göta hå

Är kramp verkligen en risk om man simmar med våtdräkt?
Jag skulle inte kunna sjunka ens om jag försökte...

inte alla som simma ute simma med våtdräkt. så nej, risken för kramp med våtdräkt är inte så stor problem. men simma du utan och få kramp kan det var tuff att simma in 500m

Ah, jag förutsatte att folk simmar med våtdräkt utomhus.

Jag har simmat rätt mkt med kramp i vader och under fötterna, aldrig i några "värre" muskler så jag vet inte hur det skulle vara med seriös kramp utan våtdräkt.

när vatten är "kall" eller man simma långt kan man få kramp i lar, knäsena/"hamstring", i hals/nacke musklar, i mag/revbens musklar.

De jobbigaste kombination jag har upplevde var
kramp i enna bens vad och den andra bens lar.

eller

kramp i både lar

Är det kyligt ute när jag simmar får jag lätt ont i nacken efteråt. Kylan kan ställa till med mycket problem med spända och krampande muskler osv.