Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Som arbetande småbarnsförälder infinner sig problemet att träning inte hinns med. Under sommaren blev det ganska bra, 2-3 pass per vecka men senaste tiden har det bara blivit tid för "helgpasset".

Helgpassen har då blivit ganska tunga. För att "sätta niv

Lägg istället krutet på distansträning, som är grundläggande för all distanslöpning, dvs. löpning längre än sprint. Avsluta med valfria intervaller. Ett pass kan vara t.ex (obs: t.ex.). 12 km distans lätt eller medelhård fart, avsluta med intervaller i fo

Satsa på intervall. Stenhårt och sällan. Brorsan har kört endast ett pass i veckan under vintrar och under andra köriga perioder. Bara olika varianter på intervall på bana. Han har utvecklats enormt på milen genom denna träning.
Själv gjorde jag ett fys

1. Nej.
2. Nja, fler pass hade förstås varit nyttigt, men...
3. Näe?

2: Det verkar väldigt ineffektivt om du springer 60 meter.

Men Viktor Vad vill du uppnå med din träning????????
Banta...ta dig till OS...bli äldre än din farsa...få käften stäng på frugan....etc,etc,etc...

Ja, jag kom på efteråt att målsättning kanske är bra att ange...

Jag vet dock inte riktigt, "må bra" tror jag är det viktigaste men samtidigt vill man ju även "vara bra" när det drar ihop sig till Vasalopp och Göteborgsvarv. Jag är även gammal uthållighe

60m på 12s blankt? Om du haft en karriär som sprinter, då märks det att du, precis som du skriver, glömt bort den. Om du nu tänker efter lite noggrannare, vilken distans var det egentligen som du sprang på 12s? 🙂

Må bra: (i form av bättre kondition) = intervaller, långa och korta.

Bli bättre löpare: Distans, (Back)Intervaller, Snabbdistans, Långpass.

Anders >> Varför ska man bara köra backintervaller av alla typer av intervaller? Eller ville du understryka att man även skulle köra det?

12