Quote from Guest on 20 June 2010, 03:04Jag får alltid sömnproblem efter ett långpass/långtävling. T ex nu efter Jättelångt ligger jag här med förhöjd puls, lite molningar i benen och vrider mig. Är alltid så första kvällen efter Marathon, Lidingöloppet etc. Någon annan som har samma problem oc
Jag får alltid sömnproblem efter ett långpass/långtävling. T ex nu efter Jättelångt ligger jag här med förhöjd puls, lite molningar i benen och vrider mig. Är alltid så första kvällen efter Marathon, Lidingöloppet etc. Någon annan som har samma problem oc
Quote from Funbeat user on 20 June 2010, 03:14Även efter millopp. Alkohol kan hjälpa.
Även efter millopp. Alkohol kan hjälpa.
Quote from Funbeat user on 20 June 2010, 03:19Värt att prova. Tar mig en Whiskey omedelbart!
Värt att prova. Tar mig en Whiskey omedelbart!
Quote from Funbeat user on 20 June 2010, 07:18Ja, alltid. Även om jag bara springer ett 5000-meterslopp. Det är bara att räkna med en natt med ingen eller orolig sömn då. Kroppen vägrar gå ner i varv. Provat med sömntablett, men inte ens det funkar så jag antar att det bara är att acceptera att man ä
Ja, alltid. Även om jag bara springer ett 5000-meterslopp. Det är bara att räkna med en natt med ingen eller orolig sömn då. Kroppen vägrar gå ner i varv. Provat med sömntablett, men inte ens det funkar så jag antar att det bara är att acceptera att man ä
Quote from Funbeat user on 20 June 2010, 07:38Inatt var det värre än någonsin faktiskt, behövde gå på toa ett otal gånger, var hungrig/törstig omvartannat.
Men, det funkade faktiskt hyggligt med en liten Whisky. Jag kom bättre till ro och kunde sova några timmar faktiskt. Skulle väl egentligen aldr
Inatt var det värre än någonsin faktiskt, behövde gå på toa ett otal gånger, var hungrig/törstig omvartannat.
Men, det funkade faktiskt hyggligt med en liten Whisky. Jag kom bättre till ro och kunde sova några timmar faktiskt. Skulle väl egentligen aldr
Quote from Sissel Svanøe on 20 June 2010, 10:01En ipren, kompressionsstrumpor på eller fötterna i högläge är bästa medicinen. Sprang långpass igår och tillbringade första timmen i sängen med att ligga och vrida på mig med pirriga ben. Gick och hämtade några kuddar som jag la upp fötterna på och somnad
En ipren, kompressionsstrumpor på eller fötterna i högläge är bästa medicinen. Sprang långpass igår och tillbringade första timmen i sängen med att ligga och vrida på mig med pirriga ben. Gick och hämtade några kuddar som jag la upp fötterna på och somnad
Quote from Funbeat user on 20 June 2010, 10:04Träna på morgonen!?
Träna på morgonen!?
Quote from Funbeat user on 20 June 2010, 10:10Jodå, brukar springa på morgonen men längre lopp går nästan alltid så att de avslutas vid 16-18 tiden.
Jodå, brukar springa på morgonen men längre lopp går nästan alltid så att de avslutas vid 16-18 tiden.
Quote from Funbeat user on 20 June 2010, 10:11Ja då blir det problem, jag lider också av det.
Ja då blir det problem, jag lider också av det.
Quote from Funbeat user on 20 June 2010, 14:03Samma här, efter långpass kommer jag inte ner till min normala vilopuls förrän 24 timmar efteråt. Och det hänger ihop med återhämtningen av syreskuld (EPOC). Alkohol kan ju knappast hjälpa att få ner pulsen, men man kanske somnar lättare.
Samma här, efter långpass kommer jag inte ner till min normala vilopuls förrän 24 timmar efteråt. Och det hänger ihop med återhämtningen av syreskuld (EPOC). Alkohol kan ju knappast hjälpa att få ner pulsen, men man kanske somnar lättare.