Quote from Funbeat user on 30 March 2013, 08:01Men landsvägsproffsen måste kunna klättra en hel del..
Hur mycket väger downhilleliten?
Men landsvägsproffsen måste kunna klättra en hel del..
Hur mycket väger downhilleliten?
Quote from Funbeat user on 1 April 2013, 21:33Såg en intervju för ett par år sen där Contador klagade på sin vikt.
Han är inte direkt knubbig av sig och då han kör ifrån de allra flesta
uppför drar jag därför, helt ovetenskapligt, slutsatsen att de allra flesta
blir snabbare uppför genom att bli lät
Såg en intervju för ett par år sen där Contador klagade på sin vikt.
Han är inte direkt knubbig av sig och då han kör ifrån de allra flesta
uppför drar jag därför, helt ovetenskapligt, slutsatsen att de allra flesta
blir snabbare uppför genom att bli lät
Quote from Funbeat user on 2 April 2013, 11:44Uppför blir relationen mellan effekt/vikt avgörande
På platten blir effekt/luftmostånd avgörande. Luftmostånd = luftmoståndskoefficienten x frontarena.
Uppför blir relationen mellan effekt/vikt avgörande
På platten blir effekt/luftmostånd avgörande. Luftmostånd = luftmoståndskoefficienten x frontarena.
Quote from Funbeat user on 2 April 2013, 19:56Så det är ok att vara tjock på platten så länge man inte har stor area 🙂 ??
Så det är ok att vara tjock på platten så länge man inte har stor area 🙂 ??
Quote from Funbeat user on 2 April 2013, 22:57Kulmage är således bättre än att vara jämntjock? 😉
Kulmage är således bättre än att vara jämntjock? 😉
Quote from Funbeat user on 3 April 2013, 07:14Tycker iofs att det finns en hel del riktigt snabba motionärer med rejäl kulmage, så det kanske stämmer. 😉
Tycker iofs att det finns en hel del riktigt snabba motionärer med rejäl kulmage, så det kanske stämmer. 😉
Quote from Funbeat user on 3 April 2013, 12:54På platten är det luftmotståndet som är det som påverkar farten mest.
En tyngre OBS otränad OBS person har mer benstyrka än en lätt otränad person.
Således borde den tyngre cykla snabbare om båda har samma kondition
På platten är det luftmotståndet som är det som påverkar farten mest.
En tyngre OBS otränad OBS person har mer benstyrka än en lätt otränad person.
Således borde den tyngre cykla snabbare om båda har samma kondition
Quote from Funbeat user on 3 April 2013, 14:46De här killarna räknar nog med att tjäna på sin vikt. 😉
BILD:http://news.bbcimg.co.uk/media/images/62110000/jpg/_62110783_62110782.jpg
De här killarna räknar nog med att tjäna på sin vikt. 😉
BILD:http://news.bbcimg.co.uk/media/images/62110000/jpg/_62110783_62110782.jpg
Quote from Funbeat user on 3 April 2013, 16:12Jag har aldrig sett en cyklist bli långsammare eller mindre uthållig av att gå ner i vikt. Varken på platten eller uppför.
Jag har aldrig sett en cyklist bli långsammare eller mindre uthållig av att gå ner i vikt. Varken på platten eller uppför.
Quote from Funbeat user on 3 April 2013, 20:07Som jag skrev i första inlägget.
Självklart är det bäst att vara stark och lätt!
Men en otränad person som väger 100kg har i stort sett samma area som en otränad person på 70kg.
100kg personens ben är tränade att hantera 100kg vikt i vardagen vilket g
Som jag skrev i första inlägget.
Självklart är det bäst att vara stark och lätt!
Men en otränad person som väger 100kg har i stort sett samma area som en otränad person på 70kg.
100kg personens ben är tränade att hantera 100kg vikt i vardagen vilket g