Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det börjar ju som vanligt dra ihop sig till det årliga löpbandet, 5,6 km/h i 8 graders lutning och 6 min, plus uppvärmning 2 min.

Sänkte pulsen med ca 10 slag förra året, låg då på runt 175 som max, året innan runt 185 som max, men vill ner ännu mer.

"5,6 km/h i 8 graders lutning och 6 min, plus uppvärmning 2 min"
Det låter som en låg hastighet, skrev du verkligen rätt?

Du blir bra på det du tränar på. Vill du bli bra på att springa i 8graders lutning är det just det du ska träna på.
Kör olika backin

Glömde säga att det är med larmställ och flaskpaket, väger väl runt 25-30 kg, sen blir man ju inte av med värmen heller, man svettas som en gris.

Det tar ju hårt på vaderna iom lutningen så kanske backintervaller är optimalt?

Som Daniel skriver.

Det du tränar på blir du bra på.

"Springer 2 ggr i veckan och tränar på gym 1 ggr, men löppassen brukar vara runt 7-8 km i 4,30 fart och då lunkar man ju bara på."

Detta är säker bra. Men varför lunkar du på.
Höj ett par snäpp så b

Som jag skrev "Du blir bra på det du tränar på"
Då är läget helt annat.
Det du ska göra är att ta på dig en ryggsäck, fylla den med 20-30 kilo och gå i backe, upp, ner, upp, ner...osv.
Två dagar i veckan.
Lätt jogg före och efter utan rygga för uppvärmni

P. var visst lite snabbare än jag 🙂

"P. var visst lite snabbare än jag"

Snabb, det var det längesedan jag blev beskylld för att vara. Men Tack.

Vänligen

P.

Hej,

jag sliter också med det här testet varje år. Det sållar agnarna från vetet bland deltidsbrandmän.. 🙂

Jag hade mest tränat styrketräning innan jag började som deltidare 2004 och kan inte fatta att jag klarade det, kräktes och var helt knäckt efter

Precis som du säger så sållar det agnarna från vetet, är ju många som inte tränar direkt, men ska testa att köra med en ryggsäck i backe och se om det ger bra resultat i år.

Ja, jag kör nyanställningstestet. Det är ju alltid lite intern "tävling" med bäs