Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonSäter Triathlon Sprint SM
You need to log in to create posts and topics.

750 m Simning, 20 km Cykling, 5 km löpning

http://apps.svensktriathlon.org/cupen/index.asp?SiteID=4

Funderar på att prova på denna tävling i år som första triathlon tävling. Någon som har kört den tidigare och kan komma med lite tips till en nybörjare? 🙂

Cyklingen har många vändpunkter så träna på u-svängar 😉

Ajdå. Svänga i hög fart är inte riktigt det jag jag är bäst på. Får träna på det i serpentinerna på Mallis kanske.. 😉

Kikade på kartan över cyklingen nu, är ju läskigt många svängar!! Hinner man ens få upp farten innan man ska svänga igen? För det går väl inte att göra en u-sväng i 30km/h? Eller är det jag som är fånig?

Kanske inte är så lämpligt. Man får sakta in och försöka accelera i själva svängen istället. Alltså ha så hög hastighet ut ur svängen istället. Igångdrag från stillastående kan vara bra oxå. Har du våtdräkt?

Ja, jag har våtdräkt. En stackare som knappt har använts... 😉
Är det dumt att vara med i tävlingsklassen när man är ovan? Tänkte att det är så kort simning annars... Och så verkar ju licens erbjudandena ganska bra! 😀

Det finns ju en tävlingsklass med drafting (klungåkning) som räknas som SM-sprint och en tävlingsklass utan drafting. Licensen är bra då den innefattar försäkring under träning och tävling. (t+)

Kolla på förra årets resultat och kolla vart du tycker det