Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSött som sticker i munnen...
You need to log in to create posts and topics.

Hej alla! Jag är inte helt säker på om jag är i rätt grupp nu, men jag gör ett försök här.

Det är så att efter mina långpass på helgerna så brukar jag ofta känna mig vääldigt "tömd" och yr i huvudet och brukar ha rätt svårt att återhämta mig ordentligt o

Tycker nog att du nästan svarar själv. Om jag blev "tömd" och "yr" efter ett långpass så skulle jag definitivt ta med mej mer energi och se vad som händer.

Om du vill träna med låga glykogennivåer så är det ju bara att trappa ner undan för undan. Men t

Jo, jag förstod nästan att det var därför jag kände mig yr och så, men det jag undrar var ju varför det gör ont i munnen när jag får i mig sött när jag känner mig slö och "tömd".
Hehe, jag satsar inte på att springa på låga glykogennivåer; det har helt en

Vet inte varför det sticker, kanske kan minnas att det gjort det en gång på något långpass men väldigt osäker så jag ska inte kommentera för mycket där.

Men nyckeln till lyckade långpass är att man fyller på innan och tar med sig något litet under passet

Min dotter säger att hon känner lättare smärta i munnen när hon riktigt hungrig äntligen får något i munnen. Hon säger att det är saliven som "sprutar till"!

Kanske?

David S:
Tack för bra tips och tankar! Jo, det är klart att det gäller att hålla en beskedlig fart hela långpasset genom för att man ska orka. Även om det är väldigt svårt att inte dra på lite extra ibland (alltid).

Nu har jag försökt se till att drick

Kan du möjligen vara allergisk mot russin/vindruvor?

Njae; det tror jag inte. Jag äter russin så gott som dagligen, men känner aldrig av stickningarna förutom just när jag är ute på långpass eller väldigt ansträngande pass. Får även stickningar i munnen när jag äter annat sött när jag sprungit ett tag; gör