Quote from Guest on 1 August 2011, 15:48Satte i förra veckan ihop min Campa kassett för första gången i mitt liv. Fick rådet att skruva åt den hårt för att inte den skulle förstöra ramen om den råkade vara lite lös. Jag gjorde det men när jag är ute och cyklar med den så märker jag att klingorn
Satte i förra veckan ihop min Campa kassett för första gången i mitt liv. Fick rådet att skruva åt den hårt för att inte den skulle förstöra ramen om den råkade vara lite lös. Jag gjorde det men när jag är ute och cyklar med den så märker jag att klingorn
Quote from Funbeat user on 1 August 2011, 15:58Kanske vände en klinga åt fel håll (ifall de har distansringar inbygdda) eller glömt att lägga in en lös mellanring (distansbricka) ?
Cykla inte mer förrän du reder ut det. Låter som det kunde gå illa.
Kanske vände en klinga åt fel håll (ifall de har distansringar inbygdda) eller glömt att lägga in en lös mellanring (distansbricka) ?
Cykla inte mer förrän du reder ut det. Låter som det kunde gå illa.
Quote from Funbeat user on 1 August 2011, 16:00Hjälper detta?
http://www.bikeradar.com/gear/article/workshop-fitting-replacing-cassette-sprockets-18234/
Hjälper detta?
http://www.bikeradar.com/gear/article/workshop-fitting-replacing-cassette-sprockets-18234/
Quote from Funbeat user on 1 August 2011, 16:02Linus.
Gör man rätt så sitter i alla fall mina klingor "ben hårt" fast. Inget skrammel där inte. Kolla upp det innan du kör vidare.
Vänligen
P.
Linus.
Gör man rätt så sitter i alla fall mina klingor "ben hårt" fast. Inget skrammel där inte. Kolla upp det innan du kör vidare.
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 1 August 2011, 16:41Du har ev. skiftat plats på distanserna som är mellan de dubbla dreven. De är av olika tjocklek.
Du har ev. skiftat plats på distanserna som är mellan de dubbla dreven. De är av olika tjocklek.
Quote from Funbeat user on 1 August 2011, 20:14Tack för svaren. Ska ut och mecka och se om det är så som ni tipsat om.
Tack för svaren. Ska ut och mecka och se om det är så som ni tipsat om.
Quote from Funbeat user on 1 August 2011, 21:05Mycket märkligt. Jag plockade isär allt och la upp allt snyggt efter varandra och satte ihop det igen och var noga med att sätta dom åt rätt håll. Såg inte att jag hade satt någon fel innan, men efter att ha satt dit sista klingan var det lite tjockare oc
Mycket märkligt. Jag plockade isär allt och la upp allt snyggt efter varandra och satte ihop det igen och var noga med att sätta dom åt rätt håll. Såg inte att jag hade satt någon fel innan, men efter att ha satt dit sista klingan var det lite tjockare oc
Quote from Funbeat user on 2 August 2011, 09:07Kan det vara batteriet som är urladdat? Nej just det, glömde att Campa ju inte har något elektroniskt växelsystem... 😉
Kan det vara batteriet som är urladdat? Nej just det, glömde att Campa ju inte har något elektroniskt växelsystem... 😉
Quote from Funbeat user on 2 August 2011, 11:34Konstigt nog så fanns det med på TdF.
Konstigt nog så fanns det med på TdF.
Quote from Funbeat user on 2 August 2011, 16:08Kan det vara batteriet som är urladdat? Nej just det, glömde att Campa ju inte har något elektroniskt växelsystem...
Jaså inte det. Från en rätt gammal artikel, men ändå;)
"Just when we were pretty confident that Campagnolo had nearly finalized the de
Kan det vara batteriet som är urladdat? Nej just det, glömde att Campa ju inte har något elektroniskt växelsystem...
Jaså inte det. Från en rätt gammal artikel, men ändå;)
"Just when we were pretty confident that Campagnolo had nearly finalized the de