Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSadel och cykelbyxor?
You need to log in to create posts and topics.

Jag ska köpa cykelbyxor så fort snön försvinner. Går det att köpa fel sort, eller är det bara att ta första bästa man hittar?

Sen undrar jag om det finns några fiffiga trix för att inte få så vansinnigt ont på sittmusklerna när man cyklar, eller om det b

Jag råder di till att satsa på ett märke/modell som används av aktiva cyklister det är många som vill sälja kläder nu när spinning e poppis tänk också över om du ska ha hängslebyxor jag gillar dom för dom sitter rätt för att undvika skav o sånt spec. nä

Se till att cykelbyxorna har söm som inte skaver. Mina cykelbyxor (Newline) fungerar utmärkt under ett par timmars träningspass, men sömmen vid vadderingen ger skavsår i rumpan när jag är ute på cykelsemester och cyklar långt flera dagar i sträck. Då har

Hängselbyxor är ett måste! sitter perfekt hela tiden.

Hittar man nåt vettigt på tex Stadium?

De flesta cykelbyxor är ok men jag skulle nog gå till en cykelhandlare för att få ett bredare urval.

Okidoki, så får det bli!

Har själv ett par Briko från cykloteket sthlm som jag är supernöjd med.

Jag är allergisk mot tjocka pads i byxan.Jag har massor av olika märken och av dom är har nog New Line byxan den tjockaste padsen och Briko den tunnaste.New Line har även kortare hängslen än övriga men dom har bäst hållbarhet.

"Sen undrar jag om det finns några fiffiga trix för att inte få så vansinnigt ont på sittmusklerna när man cyklar, eller om det bara är en vanesak?"

Låt oss tala lite om sadlar och sittställning. Det känns viktigare än cykelbyxor. Själv cyklar jag ofta