Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatSaknar träningssort
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag saknar att kunna regga upphopp eller burpees. Jag hittar dem inte i listan iallafall. Finns det kanske nåt annat som dessa träningsmoment kan heta och som finns i listan?

Plyometrics är en träningsform som de passar bra under.

http://en.wikipedia.org/wiki/Plyometrics

Ja både upphopp och burpees verkar ju vara en sån typ av övning. Men jag skulle nog vilja ha det lite mer detaljerat. Just ordet plyo... (har redan glömt resten 😀 ) är ju bara en typ av övning, säger ju inget om vilken del av kroppen man har tränat.
Viss

Oavsett vilken rubrik man reggar ett pass under, kan man alltid specificera de övningar/rörelser man gjort under "Övningar" (till höger på sidan). Där finns kolumner för både kommentar, antal osv.

Vet inte om det här är svaret men "Upphopp" kan registreras som en underkategori till "Styrketräning"

Miss Flugvikt: Jo jag vet att man kan speca så, men jag vill inte riktigt vara så detaljerad 🙂

Mikael: Hur menar du nu? Regga styrketräning och sen skriva upphopp i kommentaren? Såsom jag gör nu fast jag kallar det "övrig styrka/kondition"?
Eller menar du att man kan välja upphopp där bland alla sakerna till höger om man har valt styrketräning som

Mikael: Jag fattar nu vad du menar och det blir samma svar till dig som till Miss Flugvikt 🙂

När man väljer styrketräning och klickar på "Övningar" i högra kolumnen så öppnas en tabell längre ned på sidan. Där kan man skriva in olika övningar. Ett antal sådana finns redan inlagda på Funbeat, bl.a Upphopp. Dett räcker alltså med att skriva "upp" i

Åsa, Du är nog inte medveten om att Du precis sa emot Dig själv lite? Burpees är väl en övning? En detalj?

Mitt förslag? Maila Olle. Han ordnade till "Vila" nyss, så då kanske Dina burpees kan få komma med?

12