Quote from Guest on 24 August 2011, 16:18Är denna sko något att ha som minimalistisk höst/terrängsko eller är det för mycket dobbar på den? Tycker att den ser ut att ha ungefär samma size på dobbar som Inov8 t.ex. Tips på andra bra skor för detta ändamål som inte är för klumpiga men ändå ger lit
Är denna sko något att ha som minimalistisk höst/terrängsko eller är det för mycket dobbar på den? Tycker att den ser ut att ha ungefär samma size på dobbar som Inov8 t.ex. Tips på andra bra skor för detta ändamål som inte är för klumpiga men ändå ger lit
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 16:28Inov-8 Bare Grip 200 - minimalistisk med zero drop och tunn sula, utan mellansula.
http://inov-8.com/Products-Detail.asp?PG=PG1&L=26&P=5050973171
Har inte prövat den själv ännu
Inov-8 Bare Grip 200 - minimalistisk med zero drop och tunn sula, utan mellansula.
http://inov-8.com/Products-Detail.asp?PG=PG1&L=26&P=5050973171
Har inte prövat den själv ännu
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 09:18Inov-8 Bare Grip 200 har lika grova dubbar som Fellcross, frågan var nog mer att är dessa dobbar för grova när man inte springer i alperna/bergen eller mycket obanad terräng utan mer terräng light?
Inov-8 Bare Grip 200 har lika grova dubbar som Fellcross, frågan var nog mer att är dessa dobbar för grova när man inte springer i alperna/bergen eller mycket obanad terräng utan mer terräng light?
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 09:31Jag använder Inov-8 Talon 212 och de har rejäla dobbar. Tycker de är riktigt trevliga att springa i. Brukar springa mest stig, motionsspår och bökigare terräng. Men de har även varit med på några asfaltsturer och på vintern biter de fast rätt bra också.
P
Jag använder Inov-8 Talon 212 och de har rejäla dobbar. Tycker de är riktigt trevliga att springa i. Brukar springa mest stig, motionsspår och bökigare terräng. Men de har även varit med på några asfaltsturer och på vintern biter de fast rätt bra också.
P
Quote from Funbeat user on 26 August 2011, 07:32Får tänka lite. Tycker inte att inov8 gör så snygga skor men priset är klart mer tilltalande än 1800kr fellcross.
Får tänka lite. Tycker inte att inov8 gör så snygga skor men priset är klart mer tilltalande än 1800kr fellcross.
Quote from Funbeat user on 27 August 2011, 15:38Har nu prövat Salomon Fellcross och Inov8 212. SF är ju betydligt mjukare än 212. Rädd att 212 kommer bli för stum. Köpte ett par Saucony mirage tidigare som jag inte alls trivs med då de är för stumma, dock är jag stormförtjust i mina Kinvara.
Någon som
Har nu prövat Salomon Fellcross och Inov8 212. SF är ju betydligt mjukare än 212. Rädd att 212 kommer bli för stum. Köpte ett par Saucony mirage tidigare som jag inte alls trivs med då de är för stumma, dock är jag stormförtjust i mina Kinvara.
Någon som
Quote from Funbeat user on 27 August 2011, 18:39I vilken terräng har du tänkt springa?
Vad menar du med stabilitet?
I vilken terräng har du tänkt springa?
Vad menar du med stabilitet?
Quote from Funbeat user on 27 August 2011, 20:23Tanken var egentligen att ha den till höst/vinter med lite bättre grepp. Blir väl mest skogsstig och inte så mycket obanad terräng.
Med stabilitet jämför jag nog med mina saucony kinvara som har en ganska tunn ovandel. Vill ha något som sitter stabilare
Tanken var egentligen att ha den till höst/vinter med lite bättre grepp. Blir väl mest skogsstig och inte så mycket obanad terräng.
Med stabilitet jämför jag nog med mina saucony kinvara som har en ganska tunn ovandel. Vill ha något som sitter stabilare
Quote from Funbeat user on 28 August 2011, 14:00Här finns mer snack om inov-8-modeller: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1076872
Jag har inte provat så många andra terrängmodeller eftersom inov-8 är det märke jag hittat som gör tillräckligt smala skor för mina fötter, så jag kan lik
Här finns mer snack om inov-8-modeller: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1076872
Jag har inte provat så många andra terrängmodeller eftersom inov-8 är det märke jag hittat som gör tillräckligt smala skor för mina fötter, så jag kan lik