Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Är det någon som vet var jag kan komma över en Salomon XT Advanced Skin S-Lab 12 Set. Har försökt få svar från Salomon, utan resultat.

Hittar du något ställe så posta det gärna.
Är också sugen på en 12a.

ring till Salomon Concept Store i sthlm?

Köpte min i Salomonbutiken i Stockholm för kanske en månad sen så ring dem och kolla.

Jag surfade runt lite på nätet först men hittade ingen som hade den i lager.

OT kanske men det är en grymt bra rygga. Använde min på UTMB. Chansade och köpte en på mässan på fredagen innan start och bar den sen i nästan 43 timmar i sträck utan skav. (t+)

Suverän! 🙂

Nu är den inköpt, 1700kr på Salomon affären på Norrlandsg, Sthlm. Nu finns det tre stycken kvar. Lite dyr, men förhoppningsvis en bra investering om jag slipper skav på svank och hals. Tack för tipsen!

Är svårt sugen!

Står 12 för 12 liter?

Vilken storlek tror ni jag ska ha?
174 cm 72 kg

12 står för 12 liter men den känns inte så stor. Två "öppna" sidofickor som nog sväljer en del om man stuvar fullt.

De två storlekarna beskrev de på Salomonbutiken som herr resp dam för mig så jag valde den större.

Någon som testat både 5 och 12 litersmodellen och som vill dela med sig om för och nackdelar mellan de två?

Vätskeblåsorna är lika stora, 1,5 l. Båda säckarna har två fickor för typ 0,5 l flaska i varje. Stora skillnaden är storleken på övrigt packutrymme, vilket påverkar vikten på säcken.

12