Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag springer sedan ett tag tillbaka i ett par Saucony Hurricane. Tveklöst de skönaste skorna jag någonsin haft. På dessa skor, liksom alla andra jag har (Asics) drar jag storlek 42,5 (US 9).

Köpte nyligen ett par Saucony Progrid Guide 5 från Startfitnes

Jag har samma sko och har inte upplevt att de är stora i storlek! Jag är inne på 4:e paret av samma sko och har varit ruskigt nöjd! Springer numera bara i olika Saucony !

Jens, tack för svar.

Jag är också mycket nöjd med Saucony. Har tidigare sprungit i Nike, Adidas och framförallt Asics.

När jag började springa i Saucony hurricane så fastnade jag direkt för detta märke. Det lägre häldroppet på 8 mm tycker jag främjar en

Inte det minsta galet! Du kan aldrig ha för många skor 🙂

Av vilken anledning använder ni Saucony Progrid Guide 5?
Anledningen till att jag frågar är att när jag körde "skoväljaren" på löplabbet och bockade för mina premisser (högt fotvalv + stabil sko) så fick jag upp denna sko som ett av två alternativ.
Jag ha

Progrid Guide 5 är en relativt lätt sko med pronationsstöd, den väger under 300 gram. För mig, som är van vid lite stabilare och mer väldämpade skor typ Asics Kayano och Asics GT, är denna sko mest tänkt som ett komplement, en sko att använda vid främst k