Quote from Guest on 4 November 2012, 11:11Hej,
Har precis skaffat ett par såna till min 29er och ser att det blir minusgrader i veckan och tänkte sätta på dem. Har läst lite om däcken och ser till min förvåning att man ska köra in däcken ~50 km på asfalt för att bränna in dubben. Det finns ingen
Hej,
Har precis skaffat ett par såna till min 29er och ser att det blir minusgrader i veckan och tänkte sätta på dem. Har läst lite om däcken och ser till min förvåning att man ska köra in däcken ~50 km på asfalt för att bränna in dubben. Det finns ingen
Quote from Funbeat user on 4 November 2012, 11:21Jag har kört med Schwalbe Ice Spiker Pro 26" och då mina turer inte kan börja och sluta på annat än asfalt så har jag kommit fram till att man INTE skall rulla där mer än nödvändigt, i mitt fall försvinner varenda dubb över en vinter ur bakdäcken men fram
Jag har kört med Schwalbe Ice Spiker Pro 26" och då mina turer inte kan börja och sluta på annat än asfalt så har jag kommit fram till att man INTE skall rulla där mer än nödvändigt, i mitt fall försvinner varenda dubb över en vinter ur bakdäcken men fram
Quote from Funbeat user on 4 November 2012, 11:31Det lät ju skittråkigt att du förlorat alla dubb på en vinter! Det känns som man kan förvänta sig lite mer av däck med riktpris 1250:-/styck 🙁
Varför köra in dem på grusväg istället för asfalt? Man borde väl löpa större risk att tappa dubb på grusväg än
Det lät ju skittråkigt att du förlorat alla dubb på en vinter! Det känns som man kan förvänta sig lite mer av däck med riktpris 1250:-/styck 🙁
Varför köra in dem på grusväg istället för asfalt? Man borde väl löpa större risk att tappa dubb på grusväg än
Quote from Funbeat user on 4 November 2012, 13:43Min egen teori, att det "gnossas" till utan att det sätter press på dubben iom att de kan sticka ner i gruset. Det lustiga är att det däck jag har fram har i stort sett alla dubben kvar, spetsiga och fina men nedtryckta i däcket så de sticker inte fram oc
Min egen teori, att det "gnossas" till utan att det sätter press på dubben iom att de kan sticka ner i gruset. Det lustiga är att det däck jag har fram har i stort sett alla dubben kvar, spetsiga och fina men nedtryckta i däcket så de sticker inte fram oc
Quote from Funbeat user on 4 November 2012, 16:44Så, nu har jag kört första rundan med däcken. En väldigt läcker upplevelse när de smattrar i asfalten. Jag blev förvånad över komforten, otroligt sköna, även på asfalt. Vad som förvånade mig mest var hur snabba de var. Jag hade förväntat mig att jag skull
Så, nu har jag kört första rundan med däcken. En väldigt läcker upplevelse när de smattrar i asfalten. Jag blev förvånad över komforten, otroligt sköna, även på asfalt. Vad som förvånade mig mest var hur snabba de var. Jag hade förväntat mig att jag skull
Quote from Funbeat user on 13 November 2012, 20:49Hur går det med dubben efter inkörning? Håller de för både skog och asfalt? Har precis fått hem mina egna och är lite fundersam efter att ha sett tråden...
Hur går det med dubben efter inkörning? Håller de för både skog och asfalt? Har precis fått hem mina egna och är lite fundersam efter att ha sett tråden...
Quote from Funbeat user on 21 November 2012, 22:07Cykeldäck med dubbar ska nog "köras in" dvs dom första turena i lugnt tempo så att dubbarna inte åker ur, antar att gummit hårdnar efter dom första gångerna och sen sitter dubbarna bättre.
så ska även bildäck med dubbar skötasVänligen Mårten
Cykeldäck med dubbar ska nog "köras in" dvs dom första turena i lugnt tempo så att dubbarna inte åker ur, antar att gummit hårdnar efter dom första gångerna och sen sitter dubbarna bättre.
så ska även bildäck med dubbar skötas
Vänligen Mårten
Quote from Funbeat user on 24 November 2012, 21:17Blir till att släppa ut ordentligt med luft och köra några mil till ser jag.
Blir till att släppa ut ordentligt med luft och köra några mil till ser jag.
Quote from Funbeat user on 24 November 2012, 22:16Stort tack SB!
Jag kör alltid med under 1,5 bar (trots slangar) vilket jag tror många anser är lågt...
-Kanske skulle varit ännu lägre men då blir det väldigt försiktig cykling...
Stort tack SB!
Jag kör alltid med under 1,5 bar (trots slangar) vilket jag tror många anser är lågt...
-Kanske skulle varit ännu lägre men då blir det väldigt försiktig cykling...
Quote from Funbeat user on 24 November 2012, 22:37"Stort tack SB!
-Kanske skulle varit ännu lägre men då blir det väldigt försiktig cykling..."
Tycker det låter lågt nog. Jag kör ungefär samma eller möjligtvis lite
"Stort tack SB!
-Kanske skulle varit ännu lägre men då blir det väldigt försiktig cykling..."
Tycker det låter lågt nog. Jag kör ungefär samma eller möjligtvis lite