Quote from Funbeat user on 25 November 2012, 09:34AL och SB: Vad väger Ni när ni kan köra på 1,5 bar eller mindre? Själv väger jag 92 kg och har ca 2,0 bar. Får ni inte genomslag?
AL och SB: Vad väger Ni när ni kan köra på 1,5 bar eller mindre? Själv väger jag 92 kg och har ca 2,0 bar. Får ni inte genomslag?
Quote from Funbeat user on 25 November 2012, 10:30"AL och SB: Vad väger Ni när ni kan köra på 1,5 bar eller mindre? Själv väger jag 92 kg och har ca 2,0 bar. Får ni inte genomslag?"
~65kg. Möjligtvis något mindre men förmodligen inte mer än så.
"AL och SB: Vad väger Ni när ni kan köra på 1,5 bar eller mindre? Själv väger jag 92 kg och har ca 2,0 bar. Får ni inte genomslag?"
~65kg. Möjligtvis något mindre men förmodligen inte mer än så.
Quote from Funbeat user on 25 November 2012, 11:05OK! Då förstår jag 🙂
Var själv ute i skogen nu på förmiddagen med samma resultat som ni andra - dubben på sidorna ryker, men inte de i mitten. Bara att tugga i sig och bli kung på att dubba om istället antar jag?
OK! Då förstår jag 🙂
Var själv ute i skogen nu på förmiddagen med samma resultat som ni andra - dubben på sidorna ryker, men inte de i mitten. Bara att tugga i sig och bli kung på att dubba om istället antar jag?
Quote from Funbeat user on 25 November 2012, 13:01@NC: 78 kg och runt 1,2-1,3 bar enligt manometern på en billig fotpump. Enstaka genomslag då jag inte är alert nog. Men ni cyklar kanske fortare än mig 😉
@SB m.fl.: Körde en 18 km transport i morse med sjukt låga <0,5 bar på asfalt och det var minst sag
@NC: 78 kg och runt 1,2-1,3 bar enligt manometern på en billig fotpump. Enstaka genomslag då jag inte är alert nog. Men ni cyklar kanske fortare än mig 😉
@SB m.fl.: Körde en 18 km transport i morse med sjukt låga <0,5 bar på asfalt och det var minst sag
Quote from Funbeat user on 3 December 2012, 22:13Jag körde in mina så gott det gick på ungefär 70 km. Jag messade Schwalbe på Facebook och de rekommenderade 40 km asfalt.
Som någon sa tidigare så är det svårt att få sidodubben att sätta sig. Jag försökte att köra i S-kurvor för att få ner dem 🙂 Visst
Jag körde in mina så gott det gick på ungefär 70 km. Jag messade Schwalbe på Facebook och de rekommenderade 40 km asfalt.
Som någon sa tidigare så är det svårt att få sidodubben att sätta sig. Jag försökte att köra i S-kurvor för att få ner dem 🙂 Visst
Quote from Funbeat user on 13 January 2013, 13:07Mikael Jonsson skrev:
"Jag har kört med Schwalbe Ice Spiker Pro 26" och då mina turer inte kan börja och sluta på annat än asfalt så har jag kommit fram till att man INTE skall rulla där mer än nödvändigt, i mitt fall försvinner varenda dubb över en vinte
Mikael Jonsson skrev:
"Jag har kört med Schwalbe Ice Spiker Pro 26" och då mina turer inte kan börja och sluta på annat än asfalt så har jag kommit fram till att man INTE skall rulla där mer än nödvändigt, i mitt fall försvinner varenda dubb över en vinte
Quote from Funbeat user on 14 January 2013, 10:38Jag har hittills cyklat ca 500-600 km på mina Ice Spiker (29" ), körde in dem enligt instruktion på asfalt i början.
Jag har inte tappat alls många dubbar och jag cyklat på alla typer av underlag, även mycket asfalt. Jag har inte gått igenom dem exakt o
Jag har hittills cyklat ca 500-600 km på mina Ice Spiker (29" ), körde in dem enligt instruktion på asfalt i början.
Jag har inte tappat alls många dubbar och jag cyklat på alla typer av underlag, även mycket asfalt. Jag har inte gått igenom dem exakt o