Quote from Guest on 2 January 2010, 19:19Tänkte köpa Schwalbe Marathon Plus att sätta dit på min Merida racer. Skulle va trevligt med punkteringsskyddade däck i början av säsongen när det är finkrossat grus osv på vägarna.
Min fråga är följande. Vilken bredd kan man få på en racer, dom finns i
Tänkte köpa Schwalbe Marathon Plus att sätta dit på min Merida racer. Skulle va trevligt med punkteringsskyddade däck i början av säsongen när det är finkrossat grus osv på vägarna.
Min fråga är följande. Vilken bredd kan man få på en racer, dom finns i
Quote from ellen olsson on 2 January 2010, 19:29Det är (naturligtvis) olika för olika cyklar. Du får nog kolla själv.
Det är (naturligtvis) olika för olika cyklar. Du får nog kolla själv.
Quote from Funbeat user on 2 January 2010, 19:33Jo det kan väl skilja lite på olika cyklar. Får väl leta upp nån affär i stockholm som har däcken. Har bara hittat dom i 700*32 i butik här och det lär ju inte gå att få på en racer.
Tänkte mest om nån hade koll då jag förmodligen får beställa på nätet.
Jo det kan väl skilja lite på olika cyklar. Får väl leta upp nån affär i stockholm som har däcken. Har bara hittat dom i 700*32 i butik här och det lär ju inte gå att få på en racer.
Tänkte mest om nån hade koll då jag förmodligen får beställa på nätet.
Quote from Funbeat user on 2 January 2010, 20:27På min cykelcross kör jag med 28mm Marathon plus. Har testat hjulen på min racer och dom passar. Fast det är precis på gränsen, och olika ramar och gafflar är ju olika tighta.
Fast på racern brukar jag köra med Schwalbe Stelvio Plus på våren innan dom s
På min cykelcross kör jag med 28mm Marathon plus. Har testat hjulen på min racer och dom passar. Fast det är precis på gränsen, och olika ramar och gafflar är ju olika tighta.
Fast på racern brukar jag köra med Schwalbe Stelvio Plus på våren innan dom s
Quote from Funbeat user on 2 January 2010, 21:35Är framförallt ute efter mönstrade däck. Tänkte ha den racern till lite mer brukshoj, pendla och köra första månadens träning på.
Kollade på cykeln och inser att 25 är nog absolut max, om det nu går. Får köpa såna däck och chansa. Antingen passar dom ell
Är framförallt ute efter mönstrade däck. Tänkte ha den racern till lite mer brukshoj, pendla och köra första månadens träning på.
Kollade på cykeln och inser att 25 är nog absolut max, om det nu går. Får köpa såna däck och chansa. Antingen passar dom ell
Quote from Funbeat user on 2 January 2010, 22:11Du kan testa dom här annars, tycker continental håller bättre kvalitet: http://www.cyclecomponents.com/10/sv/artiklar/sport_trekking_urban/komponenter-6/dack-4/622/continental-contact-700c.html
Finns i (622) 700c-28
Du kan testa dom här annars, tycker continental håller bättre kvalitet: http://www.cyclecomponents.com/10/sv/artiklar/sport_trekking_urban/komponenter-6/dack-4/622/continental-contact-700c.html
Finns i (622) 700c-28
Quote from Funbeat user on 2 January 2010, 22:38Jag är också nöjd med Continental. Jag har inte hittat nån d anledning att lägga ut speciellt mycket på däck. Jag kör med Tour Ride (140 kr):
http://www.cyclecomponents.com/10/sv/artiklar/sport_trekking_urban/komponenter-6/dack-4/622/continental-tour-rid
Jag är också nöjd med Continental. Jag har inte hittat nån d anledning att lägga ut speciellt mycket på däck. Jag kör med Tour Ride (140 kr):
Quote from Funbeat user on 3 January 2010, 00:10Ja nu är det omöjligt att köra utan ordentliga dubbdäck.
Conti är bra men jag har upptäckt att deras racerdäck ibland har svaga /defekta däckssidor, dom kan ibland brista nära kanttråden var på slangen smäller. Har i sommras sett tre exempel på detta, e
Ja nu är det omöjligt att köra utan ordentliga dubbdäck.
Conti är bra men jag har upptäckt att deras racerdäck ibland har svaga /defekta däckssidor, dom kan ibland brista nära kanttråden var på slangen smäller. Har i sommras sett tre exempel på detta, e
Quote from Funbeat user on 3 January 2010, 06:46> Conti är bra men jag har upptäckt att deras racerdäck ibland har svaga /defekta däckssidor, dom kan ibland brista nära kanttråden var på slangen smäller. Har i sommras sett tre exempel på detta, ett eget däck och två cykelbekantas. Man undrar om andra h
> Conti är bra men jag har upptäckt att deras racerdäck ibland har svaga /defekta däckssidor, dom kan ibland brista nära kanttråden var på slangen smäller. Har i sommras sett tre exempel på detta, ett eget däck och två cykelbekantas. Man undrar om andra h
Quote from Funbeat user on 3 January 2010, 08:51Jag har råkat ut för skador på sidorna som jag inte riktigt kan förklara på Continental Sport 1000 och på Ultra Gatorskin. Det ser fult ut, men det verkar inte som det har påverkat hållfastheten nämnvärt. I båda fallen är det däck med brunt lite halvgenom
Jag har råkat ut för skador på sidorna som jag inte riktigt kan förklara på Continental Sport 1000 och på Ultra Gatorskin. Det ser fult ut, men det verkar inte som det har påverkat hållfastheten nämnvärt. I båda fallen är det däck med brunt lite halvgenom