Quote from Funbeat user on 3 January 2010, 10:59Jag har för en del år sedan gjort just den tabben med ett bakdäck så det var det första jag kollade upp och det var tt om marginal mellan klossar - däckssida.
Jag hade just köpt däcken och det var 100 meter hemifrån på den andra turen med de däcken som
Jag har för en del år sedan gjort just den tabben med ett bakdäck så det var det första jag kollade upp och det var tt om marginal mellan klossar - däckssida.
Jag hade just köpt däcken och det var 100 meter hemifrån på den andra turen med de däcken som
Quote from Funbeat user on 3 January 2010, 12:53Dom hade Schwalbe Marathon i 28c i en butik. Köpte ett nyss och det passade helt ok fram. Så jag kommer beställa ett Marathon Plus på nätet, kommer köra 25c på det jag beställer. Det kommer passa hur bra som helst. Verkar va tightare med plats bak.
Dom hade Schwalbe Marathon i 28c i en butik. Köpte ett nyss och det passade helt ok fram. Så jag kommer beställa ett Marathon Plus på nätet, kommer köra 25c på det jag beställer. Det kommer passa hur bra som helst. Verkar va tightare med plats bak.
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 13:45Hej Marco,
jag kan inte tillägga ngt ang racer passningen... Men jag har kört två säsonger med Maraton och "plus". De förra med mindre punkaskydd och de senare med mer.Jag befarar dock att "plus" däcken är extremt svåra att laga "i fält". De var oerhört
Hej Marco,
jag kan inte tillägga ngt ang racer passningen... Men jag har kört två säsonger med Maraton och "plus". De förra med mindre punkaskydd och de senare med mer.
Jag befarar dock att "plus" däcken är extremt svåra att laga "i fält". De var oerhört
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 19:38Att däcken passar på cykeln har jag kollat.
Har förstått det där med att det är jobbigt att montera däcken. Jag får hoppas på att dom lever upp till sitt rykte om att vara väldigt punkteringssäkra.
Tack för infon iaf.
/M
Att däcken passar på cykeln har jag kollat.
Har förstått det där med att det är jobbigt att montera däcken. Jag får hoppas på att dom lever upp till sitt rykte om att vara väldigt punkteringssäkra.
Tack för infon iaf.
/M
Quote from Funbeat user on 6 January 2010, 01:14Maraton puls är skitjobbiga att montera när dom är nya, ena däcket fick jag inte ens på själv utan fick gå tillbaka till butiken. Dom höll på minst en kvart innan dom lyckades kränga på det. Fast dom är lättare att få på när dom suttit monterade en gång.
Maraton puls är skitjobbiga att montera när dom är nya, ena däcket fick jag inte ens på själv utan fick gå tillbaka till butiken. Dom höll på minst en kvart innan dom lyckades kränga på det. Fast dom är lättare att få på när dom suttit monterade en gång.
Quote from Funbeat user on 6 January 2010, 10:12Låter som att Marathon Plus inte är nåt man vill stå och bråka med en regnig dag i början av mars mitt ute i ingenstans 😉
Jag håller mig till Contis GP4000S.
Låter som att Marathon Plus inte är nåt man vill stå och bråka med en regnig dag i början av mars mitt ute i ingenstans 😉
Jag håller mig till Contis GP4000S.
Quote from Funbeat user on 6 January 2010, 13:03Fredrik:
Jag kör med Conti 4000S på min plastracer. Jättenöjd med dom däcken men nu har jag tänkt att börja cykla innan dom tar bort det sylvassa gruset. Marathon Plus däcken tycker iaf jag är värda en chans. 4000S blir det ganska ofta punktering på när
Fredrik:
Jag kör med Conti 4000S på min plastracer. Jättenöjd med dom däcken men nu har jag tänkt att börja cykla innan dom tar bort det sylvassa gruset. Marathon Plus däcken tycker iaf jag är värda en chans. 4000S blir det ganska ofta punktering på när
Quote from Funbeat user on 6 January 2010, 13:05Det finns Conti 4 season
Det finns Conti 4 season
Quote from Funbeat user on 6 January 2010, 13:12David: Polaren har såna. Jag ville ha traditionella däck med lite mönster och med bra punkteringsskydd.
David: Polaren har såna. Jag ville ha traditionella däck med lite mönster och med bra punkteringsskydd.
Quote from Funbeat user on 25 January 2010, 22:08Nu har jag fått hem däcket och satt dit det på hjulet. Visst det var lite speciellt att få dit men så svårt som vissa vill få det att verkar var det ju inte. Mina billiga Pro däckjärn (i plast) funkade bra att dra däcket över kanten med...
Nu har jag fått hem däcket och satt dit det på hjulet. Visst det var lite speciellt att få dit men så svårt som vissa vill få det att verkar var det ju inte. Mina billiga Pro däckjärn (i plast) funkade bra att dra däcket över kanten med...