Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonSchysst tid cykling
You need to log in to create posts and topics.

Hej.

Bestämde mig nyligen att jag ska genomföra ett triathlon
Just nu ligger jag på:

Löpning 10km 50-52min. Har mål att komma ner till 45min.

Simning 1000m 19min.
Simning 1500m 29-30min. Har mål att komma ner till 25min.

När det kommer till cykling är

c:a 1:20 på 40km skulle jag säga ligger ung i linje med det övriga. Vilken triathlondistans satsar du på?

Det låter som om du ska satsa på olympisk. Stämmer det?

Cyklingen beror ju jättemycket på bana och väder (backar, svängar, vind, regn, underlag, osv). Jag har haft ungefär samma fart på alla mina triathlon (olympisk Göteborg, halv-IM Sövde och IM Kalmar) trots att distanserna skiljer sig åt. Dessutom var jag h

Lennie, kolla på årets resultatlistor från det lopp du tänker köra nästa år! Då får du grepp om vilka tider som presterats på just den banan.

Jag hade tänkt att ställa upp i motionsklassen 2009 (400m-20km-5km) så jag får en känsla för hur det går till väga. 2010 tänkte jag köra olympisk distans.

Jag har kollat en del på tidigare resultat på tri-tävlingar men tyckt det har varit svårt att först

Anders

Kan det vara så att du tränade upp dig mellan loppen? eller gör det så stor skillnad på udnerlaget och vinden? Att vara död efter 40km och lite stel efter 180km är ju rätt stor skillnad iaf om man håller ungefär samma tempo.

Om du har som mål att kunna springa milen på 45 så skulle du nog inte göra bort dig på cykeln heller på 20 km.

Jag har gjort mina första lopp i år och har ungefär dina tider just nu.
Om du simmar en olympisk på 30 o springer på lite under 50 tycker jag det är rimligt att du har som mål att cykla en "normalbana" på sådär 1.15. Då är du som jag ser det ungefär lika

Skillnaden är i banorna och vädret. I Göteborg ösregnade det och var kallt, lite kuperat och så många 180°-svängar där farten går ner mot noll. Det här gäller för de flesta. De snabbaste i Göteborg cyklade på 60-65 min, dvs 37-40 km/h och i Kalmar på 4.30