Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelScott cr1 comp - BRA?
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Det är så att jag kan komma över en Scott cr1 comp för 15000papp
Det jag bekymrar mig dock över att komponenterna är mestadels tiagra, med undantag för bakre där det är 105.

Är denna cykel prisvärd ändå? eller är det bättre att sattsa på en lite bi

För 15 papp får du en canyon med en lätt alu-ram och både styv + komfortabel, med campa athena och rätt vettiga hjul. För 16,5k (ink frakt) får du full ultegra och med hjul i 6000-7000:- klassen. För att ge dig lite perspektiv 🙂

Greger Karlsson skrev:
> Bättre att satsa på en aluminiumhojj som tex Scott speedster 20 då

Nej.
I valet mellan CR1 och Speedster är CR1an det bättre valet.
Men om du undrar över vilken cykel som du skall köpa för att få mesta möjliga för 15000:- så finn

Är det en 2010:a?

Jag köpte en Scott CR1 Comp -09 i vintras för 9500 kr. Ultegra + Dura-Ace-komponenter rakt igenom och cykeln hade gått ca 15 mil. Köpte av en cykelhandlare på Söder så det var seriöst och bra.

Uppenbarligen har jag gjort ett av mitt li

Hej alla!

Jag har precis införskaffat en CR1 comp. Lyckades med konststycket att dra åt hållaren för vattenflaska så att det knakade lite. Är det ngn fara?
Är nu skitnervös att jag haft sönder cykeln det första jag gjort. 🙁

Lugn
Att det knakar behöver INTE betyda att du har haft sönder ngt.
Och även om det skulle vara så, så har du INTE haft sönder cykeln, inte ens ramen, utan MÖJLIGEN endast gängorna/muttern för flaskställsskruven.

Om du är orolig så kan du lossa den, och

Puhhhhh!!!!!!!!:)=

TACK det lättade mitt hjärta! Men det är så fast det är en karbonram?

Har själv en CR1-Comp som inköptes ny i augusti förra året för 12995SEK . Tycker att inte att du borde mer än 13500SEK med tanke på höstrea. Vad jag har hört så är ramen detsamma på alla SCOTT CR1, det som skiljer dom åt är just komponenterna (någon som h

CR 1 ramarna må vara desamma men det är skillnad på 2009 och 2010 där årets har blivit mer inriktad mot comfort.

Jag köpte också en Comp nu i höst. Fick den till riktigt bra pris så min tanke är att behålla de delar jag gillar och sen köpa nya komponenter och sätta på ramen. Jag tycker ramen är grymt snygg. =)
Skulle dock inte köpa CR1 Comp om tanken vara att cykla