Quote from Funbeat user on 30 July 2009, 20:11Jag köpte även en hybrid och den har numer däck för grusväg och många växlar. Inte för att den minsta av de 3 fram används men kanske om man hittar någon fin Kilsbergsbacke med den.
Jag köpte även en hybrid och den har numer däck för grusväg och många växlar. Inte för att den minsta av de 3 fram används men kanske om man hittar någon fin Kilsbergsbacke med den.
Quote from Funbeat user on 30 July 2009, 20:20Får ta tillbaka det med att det inte gick att flytta ner styret hela vägen. Det gick utmärkt att flytta på den sista "ringen" även ifall det ser lite mysko ut. Bra att kunna testa hur det känns med så lågt styre iaf innan man gör det permanent med att kor
Får ta tillbaka det med att det inte gick att flytta ner styret hela vägen. Det gick utmärkt att flytta på den sista "ringen" även ifall det ser lite mysko ut. Bra att kunna testa hur det känns med så lågt styre iaf innan man gör det permanent med att kor
Quote from Funbeat user on 31 July 2009, 09:38Jag slog i alla fall till i går 🙂 och körde en första runda på 9 mil.
Kändes bättre och bättre ju mer jag cyklade. Jag tror detta kommer att bli riktigt
bra när man fått ställa in allt vilket jag inte han igår.
Det är en enorm förbättring jmf. med min
Jag slog i alla fall till i går 🙂 och körde en första runda på 9 mil.
Kändes bättre och bättre ju mer jag cyklade. Jag tror detta kommer att bli riktigt
bra när man fått ställa in allt vilket jag inte han igår.
Det är en enorm förbättring jmf. med min
Quote from Funbeat user on 31 July 2009, 11:20Hej, jag skulle vilja haka på första frågeställningen. Jag har precis blivit biten av cykling efter ungdomsår med lagsporter och på gym. Nu fyllda 40 verkar cykel vara något man kan hålla på med många år framöver.
Men till frågan - varför är landsvägscyk
Hej, jag skulle vilja haka på första frågeställningen. Jag har precis blivit biten av cykling efter ungdomsår med lagsporter och på gym. Nu fyllda 40 verkar cykel vara något man kan hålla på med många år framöver.
Men till frågan - varför är landsvägscyk
Quote from ellen olsson on 31 July 2009, 11:39Om du kör ett linjelopp så blir det enklare att förstå.
Om du kör ett linjelopp så blir det enklare att förstå.
Quote from Funbeat user on 31 July 2009, 12:26Jag tycker precis tvärt om - förutsatt att jag förståt frågan.
En racer har (oftast) en ganska lång styrtapp (beror givetvis på ramstorlek). Jag har en "all mountain" mtb och där är styrtappen nästan hälften så kort som på min racer. Anledningen är att M
Jag tycker precis tvärt om - förutsatt att jag förståt frågan.
En racer har (oftast) en ganska lång styrtapp (beror givetvis på ramstorlek). Jag har en "all mountain" mtb och där är styrtappen nästan hälften så kort som på min racer. Anledningen är att M
Quote from Funbeat user on 31 July 2009, 14:12Hej,
har det inte en hel del med hjulbasen och göra oxo?
Hej,
har det inte en hel del med hjulbasen och göra oxo?
Quote from Funbeat user on 31 July 2009, 14:44Jo, det e klart. Kanske inte hjulbasen som sådan med vinkeln på framgaffeln (en AM-hoj är givetvis mer aggressiv i vinkeln än en racer). Men är hojen välbyggd (och med passande framgaffel) så ska framhjulet vara "bakom" "styraxeln" (eller vad man kallar d
Jo, det e klart. Kanske inte hjulbasen som sådan med vinkeln på framgaffeln (en AM-hoj är givetvis mer aggressiv i vinkeln än en racer). Men är hojen välbyggd (och med passande framgaffel) så ska framhjulet vara "bakom" "styraxeln" (eller vad man kallar d