Quote from Funbeat user on 17 February 2010, 12:52Alla snackar hela tiden om att man skall byta hjul... Så jäkla illa kan det väll inte vara på en cykel som kostar typ 16 000 kr ... och om det är för att spara in 0,5 kg spelar det mig ingen roll i mitt fall.
Alla snackar hela tiden om att man skall byta hjul... Så jäkla illa kan det väll inte vara på en cykel som kostar typ 16 000 kr ... och om det är för att spara in 0,5 kg spelar det mig ingen roll i mitt fall.
Quote from Funbeat user on 17 February 2010, 13:03Neh, det är inte speciellt illa alls. Och om man ska ha en CR1 pro så handlar det väl om närmare 30.000:- för en cykel. Jag skulle helt klart klara mig med de hjulen som sitter på. Men om jag ska börja köra massa lopp i framtiden så skulle ett par riktiga
Neh, det är inte speciellt illa alls. Och om man ska ha en CR1 pro så handlar det väl om närmare 30.000:- för en cykel. Jag skulle helt klart klara mig med de hjulen som sitter på. Men om jag ska börja köra massa lopp i framtiden så skulle ett par riktiga
Quote from Berit Bengtson on 17 February 2010, 13:18Daniel Säfström skrev:
> Cr1 har lite högre styrrör bl.a. och lite mera comfortflex i ramen mot addicten.Iofs har geometrin alltid skiljt (lite) mellan CR1 och Addict.
Men CR1 har först from 2010-modellen fått den mer komfortinriktade ramen, tidigare år
Daniel Säfström skrev:
> Cr1 har lite högre styrrör bl.a. och lite mera comfortflex i ramen mot addicten.
Iofs har geometrin alltid skiljt (lite) mellan CR1 och Addict.
Men CR1 har först from 2010-modellen fått den mer komfortinriktade ramen, tidigare år
Quote from Funbeat user on 17 February 2010, 14:03Då detta blir min första racer blir det nog så här:
År 1: Cykel + trainer
År 2: Uppgradering 1
År 3: Uppgradering 2
År 4: Ny ram?🙂
Då detta blir min första racer blir det nog så här:
År 1: Cykel + trainer
År 2: Uppgradering 1
År 3: Uppgradering 2
År 4: Ny ram?
🙂
Quote from Funbeat user on 17 February 2010, 14:05Som väldigt lätt blir
År 1: cykel + trainer + kläder + uppgradering 1, 2 och 3
År 2: Ny ram och nya komponenter...😉
Som väldigt lätt blir
År 1: cykel + trainer + kläder + uppgradering 1, 2 och 3
År 2: Ny ram och nya komponenter...
😉
Quote from Funbeat user on 17 February 2010, 14:16Jag hade väntat med trainern och lagt pengarna på "uppgradering 1" i samband med cykelinköpet, i synnerhet om det handlar om att uppgradera hjulen. Trainern är frestande nu när våren fortfarande är lite kylslagen men det handlar om veckor innan man kan bö
Jag hade väntat med trainern och lagt pengarna på "uppgradering 1" i samband med cykelinköpet, i synnerhet om det handlar om att uppgradera hjulen. Trainern är frestande nu när våren fortfarande är lite kylslagen men det handlar om veckor innan man kan bö
Quote from Funbeat user on 18 February 2010, 10:48Jag har ett par av anledningar till att jag vill ha en trainer redan från dag ett.
1. Jag kan träna då jag är ensam hemma med ungarna (dom är bara 3 och 6 år)
2. Varför vänta tills våren är här...? Då missar man ju flera veckor av träning 🙂
Jag har ett par av anledningar till att jag vill ha en trainer redan från dag ett.
1. Jag kan träna då jag är ensam hemma med ungarna (dom är bara 3 och 6 år)
2. Varför vänta tills våren är här...? Då missar man ju flera veckor av träning 🙂
Quote from Funbeat user on 18 February 2010, 11:02Jag tror faktiskt att det billigaste i längden för cykelnördar som oss är att slå till på drömcykeln på en gång om man har råd förstås, man träffar ju på en del som köpte det värsta som fanns på typ 90-talet och dom är fortfarande väldigt tillfreds med si
Jag tror faktiskt att det billigaste i längden för cykelnördar som oss är att slå till på drömcykeln på en gång om man har råd förstås, man träffar ju på en del som köpte det värsta som fanns på typ 90-talet och dom är fortfarande väldigt tillfreds med si
Quote from Funbeat user on 18 February 2010, 11:26Pontus: (1) är ett giltigt skäl - jag är pappaledig med en 8-månaders kille och tillbringar en hel del tid framför vinter-OS på trainern med honom bredvid.
Pontus: (1) är ett giltigt skäl - jag är pappaledig med en 8-månaders kille och tillbringar en hel del tid framför vinter-OS på trainern med honom bredvid.
Quote from Funbeat user on 18 February 2010, 12:56Drömcykel? Tack gode gud för att jag aldrig har drömt om en Canyon med ShimaNO och Garmin.
Drömcykel? Tack gode gud för att jag aldrig har drömt om en Canyon med ShimaNO och Garmin.